• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Några bilder till...
Det är ju bara SjööSandströmSöndag en gång i veckan...

IMG_20210502_115949_276.jpg
IMG_20210502_115949_225.jpg
IMG_20210502_115949_307.jpg
IMG_20210502_114350__01.jpg
Grymma bilder i dess rätta element

Ett mellanting mellan 41 och 36 hade faktiskt varit väldigt trevligt, spannet är väldigt brett i dagsläget

Håller med till 100% 38-39mm skulle smaka fågel 🤤
Väger ni här in att WT36 bärs som en 38mm redan idag? Den har väsentligt mycket mer närvaro på handleden än en sexsiffrig DJ36.

Är sugen på en RS 36 men tycker visarna är alldeles för tunna. Tycker de passar klockan om man ska ha den mer som ett dressur. Skulle dock hellre se den som ett "Rolex Explorer"/Field watch substitut och då hade tjockare visare varit att föredra. Någon som testat WT36 visarna på RS36? Det borde väl inte vara något tekniskt problem då GMT verket bygger på 3-hand verket. (eller så är det så att både tavla och visare borde bytas...)

Bifogar en kass illustration
RSC36mm WT.jpg

Senast ändrad:
Är sugen på en RS 36 men tycker visarna är alldeles för tunna. Tycker de passar klockan om man ska ha den mer som ett dressur. Skulle dock hellre se den som ett "Rolex Explorer"/Field watch substitut och då hade tjockare visare varit att föredra. Någon som testat WT36 visarna på RS36? Det borde väl inte vara något tekniskt problem då GMT verket bygger på 3-hand verket. (eller så är det så att både tavla och visare borde bytas...)

Bifogar en kass illustration
RSC36mm WT.jpg
Personligen gillar jag de smalare visarna Mycket bättre, matchar stavindex bättre.
Med det sagt, testa slänh iväg ett mail eller Facebook till sjöö, de brukar svara rätt snabbt.
Eller lokala urmakaren.

Personligen gillar jag de smalare visarna Mycket bättre, matchar stavindex bättre
Ok, nu var inte det något svar på min fråga men förstår dig. Tycker de passar klockan så som den är menad att vara nu, mer mot Rolex DJ än Exp (dock tycker jag ändå att de är en gnutta för smala). Eg. kanske det bästa hade varit tavla och visare från WT i ett RS case. Kommer ihåg att WTn blev extremt mycket bättre när man uppdaterade visarna och tavlan.

worldtimer1-2.jpg

Ok, nu var inte det något svar på min fråga men förstår dig. Tycker de passar klockan så som den är menad att vara nu, mer mot Rolex DJ än Exp (dock tycker jag ändå att de är gnutta för smala). Eg. kanske det bästa hade varit tavla och visare från WT i ett RS case. Kommer ihåg att WTn blev extremt mycket bättre när man uppdaterade visarna och tavlan.
okej chief, nu såg du väl inte tillägget i posten.

Men som du säkert förstår så var den citerade delen naturligtvis inte ett svar på frågan huruvida visarna är kompatibla mellan rs å wt, utan min preferens, vilket jag tydliggjorde med "personligen tycker jag".

I tillägget finner du min föreslagna tillvägagångssätt förutsatt att vi inte har någon kunnig här.

Tillbaka
Topp