• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

okej chief, nu såg du väl inte tillägget i posten.

Men som du säkert förstår så var den citerade delen naturligtvis inte ett svar på frågan huruvida visarna är kompatibla mellan rs å wt, utan min preferens, vilket jag tydliggjorde med "personligen tycker jag".

I tillägget finner du min föreslagna tillvägagångssätt förutsatt att vi inte har någon kunnig här.
Jodå, förstod att du pratade om din preferens. Bekräftade också att jag tycker att det matchar klockan om man är ute efter mer det dressade hållet.

Man får nog helt enkelt hoppas att SjööS släpper en liknade modell. Känns som en "low hanging fruit" (de har alla delar som behövs i nuvarande line up). Framförallt när field watch marknaden är så pass stor. Annars blir det att hålla utkik efter urtavlor och visare (förutom att man får plocka upp en RSC 36 :D)

Någon med bättre PS kunskaper får gärna göra en mock up.
RSC WT.jpg

Jodå, förstod att du pratade om din preferens. Bekräftade också att jag tycker att det matchar klockan om man är ute efter mer det dressade hållet.

Man får nog helt enkelt hoppas att SjööS släpper en liknade modell. Känns som en "low hanging fruit" (de har alla delar som behövs i nuvarande line up). Framförallt när field watch marknaden är så pass stor. Annars blir det att hålla utkik efter urtavlor och visare (förutom att man får plocka upp en RSC 36 :D)

RSC WT.jpg
Säger ja till en SoS field watch

RSC WT.jpg
Nu snackar vi däremot! Det gillade jag.
(Men Föredrar nog vanliga mer ändå hehe)

RSC WT.jpg
Ping @Martin.

Är sugen på en RS 36 men tycker visarna är alldeles för tunna. Tycker de passar klockan om man ska ha den mer som ett dressur. Skulle dock hellre se den som ett "Rolex Explorer"/Field watch substitut och då hade tjockare visare varit att föredra. Någon som testat WT36 visarna på RS36? Det borde väl inte vara något tekniskt problem då GMT verket bygger på 3-hand verket. (eller så är det så att både tavla och visare borde bytas...)

Bifogar en kass illustration
RSC36mm WT.jpg
Har motsvarande klocka själv. Gillar idéen med mer markerade visare. Dela bilder om du genomför planen!

41, identifieras lätt via en halv batongindex vid kl 3, 36mm -modellen har ingen sådan.
Man lär sig något varje dag😊 hur tycker du att den är i storleken? Kikade lite på en i ett skyltfönster igår och tyckte att den såg stor ut. Fönstershopping brukar skilja sig rätt rejält mot hur den ser ut på handleden.

riktigt stilig klocka har du och den gör sig grymt bra på gummi

Man lär sig något varje dag😊 hur tycker du att den är i storleken? Kikade lite på en i ett skyltfönster igår och tyckte att den såg stor ut. Fönstershopping brukar skilja sig rätt rejält mot hur den ser ut på handleden.

Jag skulle säga att worldtimern bär något större än vad måtten indikerar.

Har en royal Steel i 36 och en worldtimer i 36, wt känns något större trots identiska mått (tror tom. De delar samma boett förutom glasringen)

Tycker min vita 36a "känns" nästan som en 38mm-are brukar upplevas.

Säger samma om 41an, att den upplevs något större än vad måtten indikerar, men mina handleder är så smala så inte testat den lika mycket, för den gick bort direkt för mig, så låter någon annan hoppa in här för mer specifik bedömning.

In å testa en av varje vettja! Grymt trevlig klocka.

Tack. (För jag antar att du riktade dig till mig 😉)

Jag delar inte @Stalrob uppfattning. 36mm på mig ser väldigt liten ut. Och då har jag haft en del vintage tidigare runt 35 utan problem.

Det handlar, som alltid, om tycke och smak. Dessutom påverkar formen på handleden hur klockan upplevs. Och något som faktiskt är viktigt är hur stor du är. Är du 170 lång och väger 64 kilo är nog 36mm tom stor. Är du 180 lång och väger 100 kilo kanske du vill ha en större klocka.

Slutar som jag alltid gör. Köp den du gillar. Vad andra tycker om just storlek är verkligen skitsamma. I den här tråden uppskattar vi märket. Diskutera storleken på varandras handleden känns lite... paneraiigt?

Tack. (För jag antar att du riktade dig till mig 😉)

Jag delar inte @Stalrob uppfattning. 36mm på mig ser väldigt liten ut. Och då har jag haft en del vintage tidigare runt 35 utan problem.

Det handlar, som alltid, om tycke och smak. Dessutom påverkar formen på handleden hur klockan upplevs. Och något som faktiskt är viktigt är hur stor du är. Är du 170 lång och väger 64 kilo är nog 36mm tom stor. Är du 180 lång och väger 100 kilo kanske du vill ha en större klocka.

Slutar som jag alltid gör. Köp den du gillar. Vad andra tycker om just storlek är verkligen skitsamma. I den här tråden uppskattar vi märket. Diskutera storleken på varandras handleden känns lite... paneraiigt?
Ja det var såklart dig jag menade haha 😆

såklart så köper jag klockor för vad jag gillar och inte vad andra gillar. Var bara lite nyfiken hur ni ställer er till storleken då jag fått känslan att den bärs lite större än det faktiska måttet.
haha jag har faktiskt ingen aning om det är panerait eller inte 😂

Jag skulle säga att worldtimern bär något större än vad måtten indikerar.

Har en royal Steel i 36 och en worldtimer i 36, wt känns något större trots identiska mått (tror tom. De delar samma boett förutom glasringen)

Tycker min vita 36a "känns" nästan som en 38mm-are brukar upplevas.

Säger samma om 41an, att den upplevs något större än vad måtten indikerar, men mina handleder är så smala så inte testat den lika mycket, för den gick bort direkt för mig, så låter någon annan hoppa in här för mer specifik bedömning.

In å testa en av varje vettja! Grymt trevlig klocka.
Tack för svaret😊

Tycker att den gör sig riktigt bra i orange och det känns som en perfekt sommarklocka. Hoppas att jobbet inte ligger på för mycket så att jag kan ta mig in och testa både färg och storlek.

Ja det var såklart dig jag menade haha 😆

såklart så köper jag klockor för vad jag gillar och inte vad andra gillar. Var bara lite nyfiken hur ni ställer er till storleken då jag fått känslan att den bärs lite större än det faktiska måttet.
haha jag har faktiskt ingen aning om det är panerait eller inte 😂
Det är jag helt säker på att du gör. Jag personligen kommer inte alls överens med wt36. Tavlan blir så himla liten med den breda platta ringen. Och på mig ser min frus RSC36 ut som sonens dinosaurieklocka - liten och gullig men skitball alltså.

Tack!
Då ska jag inte berätta att jag givetvis försökte googla innan också 😂
Är svårt att hitta något vettigt när man ska leta upp mått, vikt etc på Sjöö Sandström...
Jag hade bara mer flyt än dig denna gång😉
Men någon som sitter på en RSC41 kanske kan mäta och kontrollera så att det stämmer?

Tillbaka
Topp