Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Hej
Skulle du vilja ta ett kort på armen och klockan på lite längre håll?
Jag våndas över en sån eller silver/svart
Den är riktigt nice. Är du nöjd med den?
Jodå, med gummiband, ej det som satt på vid köp…Den är riktigt nice. Är du nöjd med den?
Inte tänkt på det förens nu men bra att de gjort ordentliga lume-index på 10-års versionen. Köpte en Black Night härom dagen och lumen på den är värdelös, übersmå markeringar. I övrigt nöjd med den.Trevlig helg tråden…
![]()
Var inne på Erikson förra veckan och har för mig att dem sa att en service för SS ligger på 4kNågon som vet vad service på en RS classic går på nuförtiden? Nymans och KRONS har tagit bort deras serviceprislista.
Dubbelsvenskr till och medBlev Sjöö idag också![]()
Volvo och Sjöö passar väl ihop. Är det Mercedes som kör med IWC va? Borde inte Volvo göra något liknande. Hade vart fett med en analog Sjöö-klocka på nya Volvo.Dubbelsvenskr till och med
Den röda på sekundvisaren är en så snygg detalj, poppar riktigt fint!
Volvo får väl köra ngt med SeagullVolvo och Sjöö passar väl ihop. Är det Mercedes som kör med IWC va? Borde inte Volvo göra något liknande. Hade vart fett med en analog Sjöö-klocka på nya Volvo.
Haha, ja, egentligen. Men de jobbar ju rätt hårt på "det nordiska/svenska arvet" annars så en ss hade suttit fint bredvid orreforsknoppen till växelspakenVolvo får väl köra ngt med Seagull![]()
Kul, grattis ochDet blev en sån här jävel idag efter mycket funderande över en limited edition eller denna.
![]()
Najs! Stort grattis!Det blev en sån här jävel idag efter mycket funderande över en limited edition eller denna.
![]()
Alltså jag bryr mig kanske inte så mycket om tekniken i klockan, så vad är den lilla kvadraten till höger om centrum för nåt? En display?![]()
Kul, välkommen in i värmen. Jag köpte mig en för ett par veckor sedan efter många års velande och är fortfarande mycket nöjdDet blev en sån här jävel idag efter mycket funderande över en limited edition eller denna.
![]()
Alltså jag bryr mig kanske inte så mycket om tekniken i klockan, så vad är den lilla kvadraten till höger om centrum för nåt? En display?![]()
Han är ambassadör om jag inte minns fel.avd onödig info, glor på Mästerkocken el va fn programmet heter på 4:an, ser att det rockas SS bland juryn…![]()
Marcus var en tidig ambassadör för SS — https://sjoosandstrom.se/chronicles/markus-aujalay/avd onödig info, glor på Mästerkocken el va fn programmet heter på 4:an, ser att det rockas SS bland juryn…![]()
Hmm okej jag får nog läsa manualen som det verkarKul, välkommen in i värmen. Jag köpte mig en för ett par veckor sedan efter många års velande och är fortfarande mycket nöjd
Den lilla rutan till höger om center visar datum när du byter den digitala displayen till andra lägen (genom att vrida på kronan med- eller moturs) som t.ex Timer, Kronograf, Världstid eller rent av ingenting i de stora displayerna och datum i den lilla. Du kan också stänga av alla displayer så att den bara visar analog tid.