• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Första söndagen 2026 kräver en ” ha en trevlig och SKÖN S&S söndag” KS:are
IMG_5707.jpeg

Senast ändrad:
Nyårsklocka, väldigt glad för min CL 🤩🥳
IMG_0756.jpeg
Riktigt nice klocka. Kan inte låta bli att kika in på denna tråd, äger dock tyvärr inte längre någon S&S CL. Hade en tidig från 1998, men den sålde jag för många år sedan till förmån för en Panerai. Saknar den fortfarande, mycket speciell klocka. Bara att gratulera.

Hej! Olyckan var framme, jag tappade klockan pladask i golvet och båda dom små visarna uppe och nere lossnade. Vart ska jag vända mig för att fixa detta? I stockholmsområdet eller skicka? Och vad kan det kosta?😩 Med vänlig hälsning, fattig småbarnsförälder
håller du till i stockholsområdet så skulle jag vända mig direkt till SS på ringvägen.

Hej! Olyckan var framme, jag tappade klockan pladask i golvet och båda dom små visarna uppe och nere lossnade. Vart ska jag vända mig för att fixa detta? I stockholmsområdet eller skicka? Och vad kan det kosta?😩 Med vänlig hälsning, fattig småbarnsförälder
Skulle som ovanstående säga att direkt till SS är en bra start. En vanlig service brukar landa runt 5-7kkr så det blir väl i det häradet här också skulle jag killgissa på

Skulle som ovanstående säga att direkt till SS är en bra start. En vanlig service brukar landa runt 5-7kkr så det blir väl i det häradet här också skulle jag killgissa på
Men måste dom serva hela klockan för att sätta tillbaka visarna, 7k det är ju 50% av vad den är värld, blev nog sista gången jag använde den klockan😂

Men måste dom serva hela klockan för att sätta tillbaka visarna, 7k det är ju 50% av vad den är värld, blev nog sista gången jag använde den klockan😂
Killgissar att det inte blir så dyrt att fixa. Skulle tippa på 1500-2000kr på sin höjd 😃 men börja med att fråga dem och se vad de säger!

Har kronografvisarna ramlat av så var det ändå en rejäl smäll. Är nog en rätt bra idé att låta en urmakare titta på den så inget annat gick sönder.

Sen tycker jag att det där med värde och service är en del av vad hobbyn kostar. Jag har en klocka på service nu som jag betalade drygt 2000 för. För mig är det motiverat att lägga ytterligare 4-5 för att få den i toppskick. Alla andra hobbys kostar pengar. Vad går en vecka i fjällen på? Golfresan? Franzén-middagen?

7000 för en service och klockan tickar i 10 år = 2 kronor om dagen.

Har kronografvisarna ramlat av så var det ändå en rejäl smäll. Är nog en rätt bra idé att låta en urmakare titta på den så inget annat gick sönder.

Sen tycker jag att det där med värde och service är en del av vad hobbyn kostar. Jag har en klocka på service nu som jag betalade drygt 2000 för. För mig är det motiverat att lägga ytterligare 4-5 för att få den i toppskick. Alla andra hobbys kostar pengar. Vad går en vecka i fjällen på? Golfresan? Franzén-middagen?

7000 för en service och klockan tickar i 10 år
För mig är det väldigt svårt att motivera 7000kr.
För en service just nu.

Tillbaka
Topp