• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Fick reparations och service kostnaden för min rs chrono, det ena prisförslaget som dom rekommenderar var med polering och det kostar 1500kr extra, skulle ni säga att det är värt det?
Stör du dig på utseendet nu? Ska du sälja? Om ja kan ju en lättare touch up va värt. Sen finns det ju alltid en risk med polering som vi har sett lite här och där :)

Ja lite så känner jag också, har en stötskada på bezeln, inte stor. Men den fixar inte en polering ändå
Hoppa polering. Man får ordentlig rengöring av boetten med urtaget urverk. Fick tillbaka från service för drygt ett år sedan och den var påtagligt fräschare även utan polering och med alla dings intakta. Alltså, den var inte speciellt skitig så sett innan men professionell renhöring ger ett resultat som man inte får med mjuk tandborste och tvål. Du kommer att bli glad att se den även utan polering när den kommit tillbaka.

WT AE idag f ö
IMG_7764.jpeg

SJU!!!
Sjöö Sandström UTC ORC-260121-01.jpg

Sjöö Sandström samling-260121-02-2160x2643.jpg

Landsort:en är packad och utlagd till försäljning så snart kanske "bara" sex igen...

#Andreas
Det är lite trist tycker jag med den nya kronografen osv, att man går ifrån det som känns så ”sjö & sandströmigt” cronilink, rs chrono och vanliga royal steel är så sjukt eleganta och ganska unika till utseendet.

Någon som kan dela med sig av hur RSC och WT bärs i förhållande till varandra? Här länge sneglat på en WT i 36mm men är rädd att den kommer kännas för liten.. Har provat RSC i 36 och den tycker jag faktiskt fungerar, men är rädd att bezelen på WT kommer göra att den rent visuellt känns mindre. Även om måtten är exakt samma. I vanliga fall brukar min sweat spot ligga runt 38-39 mm.

Enkla svaret är såklart att klämma i butik, men av erfarenhet brukar det mesta kännas rätt när man väl står där. Sen är det en helt annan sak när man burit den hemma under några dagar..

Någon som kan dela med sig av hur RSC och WT bärs i förhållande till varandra? Här länge sneglat på en WT i 36mm men är rädd att den kommer kännas för liten.. Har provat RSC i 36 och den tycker jag faktiskt fungerar, men är rädd att bezelen på WT kommer göra att den rent visuellt känns mindre. Även om måtten är exakt samma. I vanliga fall brukar min sweat spot ligga runt 38-39 mm.

Enkla svaret är såklart att klämma i butik, men av erfarenhet brukar det mesta kännas rätt när man väl står där. Sen är det en helt annan sak när man burit den hemma under några dagar..
Har haft både WT36 och WT41.
Började med WT41, men efter att ha köpt en Squale SUB39 kändes WT41 för stor. Blev då en WT36. Det kändes så bra. Köpte sedan en Tudor BB54 som ligger på 37mm, och dessa två kompletterade varandra perfekt. Sålde dock min WT36 och köpte en Tudor BB58GMT som är 39mm. Kändes bra i typ 2 dagar sedan fick den vandra vidare. Saknar min WT36 ofantligt.
Men som du säger, du bör jämföra i butik.
WT36 är i mitt tycke mer harmonisk i proportionerna. Men det är min smak såklart.
Under alla omständigheter, WT’n är grymt bra.
Lycka till.

Har haft både WT36 och WT41.
Började med WT41, men efter att ha köpt en Squale SUB39 kändes WT41 för stor. Blev då en WT36. Det kändes så bra. Köpte sedan en Tudor BB54 som ligger på 37mm, och dessa två kompletterade varandra perfekt. Sålde dock min WT36 och köpte en Tudor BB58GMT som är 39mm. Kändes bra i typ 2 dagar sedan fick den vandra vidare. Saknar min WT36 ofantligt.
Men som du säger, du bör jämföra i butik.
WT36 är i mitt tycke mer harmonisk i proportionerna. Men det är min smak såklart.
Under alla omständigheter, WT’n är grymt bra.
Lycka till.
Grymt, tack för input! Sitter faktiskt själv på en BB58 just nu som jag känner är ganska optimal rent storleksmässigt. Upplevde du stor skillnad mellan WT36 och GMTn på handleden?

Har RSC36, och har haft WT36 och WT41.
Gillar alla tre, förutom att WT41 var något för lång för min taniga handled.

Nån här har säkert koll, men är inte tavlan på RSC36 och WT41 typ lika stora?

Personligen så tycker jag WT41 har snyggare proportioner än WT36. Trodde att WT36 skulle kännas för liten pga liten tavla, men tog inte många dagar förrän jag älskade den. Kommer säkert skaffa WT36 igen nån gång.

Tycker WT i 41 känns bra i storleken men tyckte RSC i 41, när det begav sig, var lite väl stor för typen av klocka det är. WT har jag enbart på gummi, sportigare klocka så kan vara lite större än RSC. Har 18+ i handled och stora händer så L2L är inga problem.

Edit: letade upp en gammal bild. Den här på läder med vit tavla bör helt enkelt vara lite mindre än 41. En svart på länk hade kanske upplevts bättre? Men generellt vill jag ha den här typen av klocka i 38-39mm precis som du. Jag är inte där att jag bär några 36mm klockor alls ...än. Upplever det smått.
1769251922474.png

Senast ändrad:

Båda 41mm på ca 16.5-17 cm handled
Tycker de passar bra
_FOT5728.jpeg

_FOT3559.jpeg

Tillbaka
Topp