• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Airbus

Rolex
Friends Of KS
Finns det någon så beklagar jag. Jag skickar in denna trogna beater hursom. Finns ingen bättre vardagsklocka tycker jag. Men en fråga, kanske någon på Sjöö Sandström ser detta, men avseende displayerna. Negativa är de - naturligtvis snyggt men svåravläst utan bakgrundsbelysning. Finns det någon militär dimension som jag missat som gör att detta är att föredra? I en civil cockpit är det iaf inte så bra. Flyger man mellan tidszoner är digitala delen väldigt användbar, jag kör T2 på UTC och T1 lokal tid. Även om det kanske inte är lika exklusivt skulle jag faktiskt föredra en normal display. Tror dessutom att Aerospacen är lättare att läsa men kan ha fel?

Annars en superklocka och vore kul att se fler SoS. Beklagar åter om denna tråd är felskapad...

Här är min mycket väl använda klocka - faktiskt den jag ägt längst...
image.jpg
 

Choppe

Rolex
2-Faktor
Fasiken vad sugen jag blir på att byta ut min SMP mot en Skydiver. Bara de 44,2 mm som oroar mig.

Fina bilder.
 

Daion

Panerai
2-Faktor
Härligt med en sådan här tråd! Det uppskattas!
Lägger upp någon bild längre fram när jag är på hemmaplan igen. Har nog ett paket som ligger och väntar på mig. :)
Snygga klockor ni har allihopa!
 

Miami

Rolex
2-Faktor
Ni som har Chronolink
Öppnas själva "locket" enkelt?
Känns som en del som lätt skulle kunna öppnas och skadas om man har den i lekparken osv
 

TiE

TiE Bomber
Pledge Member
2-Faktor
Finns det någon så beklagar jag. Jag skickar in denna trogna beater hursom. Finns ingen bättre vardagsklocka tycker jag. Men en fråga, kanske någon på Sjöö Sandström ser detta, men avseende displayerna. Negativa är de - naturligtvis snyggt men svåravläst utan bakgrundsbelysning. Finns det någon militär dimension som jag missat som gör att detta är att föredra? I en civil cockpit är det iaf inte så bra. Flyger man mellan tidszoner är digitala delen väldigt användbar, jag kör T2 på UTC och T1 lokal tid. Även om det kanske inte är lika exklusivt skulle jag faktiskt föredra en normal display. Tror dessutom att Aerospacen är lättare att läsa men kan ha fel?

Annars en superklocka och vore kul att se fler SoS. Beklagar åter om denna tråd är felskapad...

Här är min mycket väl använda klocka - faktiskt den jag ägt längst...
image.jpg
Kommer väl ihåg att du prisade denna tidigt och jag tyckte att det var kul att en pilot tyckte om den så mycket.
Min/vår samling har förändrats lite med tiden och just Skydivern har försvunnit och ersatts av Chronolinken.
vår samling.jpg

chronolink.jpg

Och Tonneau'n ser i dag ut så här (med en sällsyntare tavla):
image.jpg
 
Topp