• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stalrob

Cartier
Ny annual edition på G enligt @Sjöö Sandström instagram 😍 spännande!!
Kan väl inte vara sämre själv, så Slänger väl in min prediction också med tillhörande deduktion.

Underlag från AWn:
-Christoffer säger "vi kanske jobbar med värderingar iår" (1)
-Felix säger "vi förstärker svenskheten" (2)
-Stora investeringar har redan gjorts i royal Steel 36.(3)
-eriksons ur-snubben säger skämtsamt något om en blå och gul tavla, varpå det blir lite väl tyst imo, så tror han inte var helt off (kanske övertänker) (4)
-de säger att 36-modellen funkar bra påp både kvinna och man (5)

Så min prediction:
Jag tror att de kommer använda sig av rs36-modellen(5) i vanligt utförande dvs stål, svenskt är inte speciellt pråligt(1) även iår medans tillägget är hett, så om man önskar kan man smälla på diamantkransen efteråt (3)

Tavlan kommer vara blå, med gulguldsindex (1,2,4)

Enkelt, svenskt, men förstärkt och subtilt med guldet.
 

Limeee

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Kan väl inte vara sämre själv, så Slänger väl in min prediction också med tillhörande deduktion.

Underlag från AWn:
-Christoffer säger "vi kanske jobbar med värderingar iår" (1)
-Felix säger "vi förstärker svenskheten" (2)
-Stora investeringar har redan gjorts i royal Steel 36.(3)
-eriksons ur-snubben säger skämtsamt något om en blå och gul tavla, varpå det blir lite väl tyst imo, så tror han inte var helt off (kanske övertänker) (4)
-de säger att 36-modellen funkar bra påp både kvinna och man (5)

Så min prediction:
Jag tror att de kommer använda sig av rs36-modellen(5) i vanligt utförande dvs stål, svenskt är inte speciellt pråligt(1) även iår medans tillägget är hett, så om man önskar kan man smälla på diamantkransen efteråt (3)

Tavlan kommer vara blå, med gulguldsindex (1,2,4)

Enkelt, svenskt, men förstärkt och subtilt med guldet.
Bra gissning där, det låter inte alls omöjligt! Och en blå urtavla med guldiga index hade suttit fint😍
 

rambo_amadeus

Vacheron
2-Faktor
Hmmm... TT och blå urtavla låter inte helt orimligt. Visste faktiskt inte att 41 fanns som TT (guld bezel).
Screenshot_20210922-223415_Chrome.jpg
 

Stalrob

Cartier
Hoppas de fortsätter tänka lite mer utanför boxen som med senaste Annual och gör något som inte bara är en ny färg på urtavlan.
Personligen hoppas jag på något i tvåton eller brons🙂
Jag Tycker 25anniversary var riktigt ball, imo bästa releasen.
2019s gröna är snyggaste tavelfärgen i utbudet, men int lika utstickande från kollektionen som de övriga.
2020 bruna Sector-tavla var riktigt frän. (När den nyss släppts tyckte jag den var vassast, men jag hade gjort vissa saker annorlunda på den ❤️)

Och med alla nyheter iår så tror jag ändå att denna blir hyfsat "enkel" likt 2019.

Men men vi får se, kul å gissa.
Ni kan ge er fan på att jag citerar dessa inlägg om jag har rätt🤣
 
Fråga till er som har en Ivory med rosé index, testade en idag inför köp då jag inte sett en ”live” innan och vette tusan vad jag ska säga, kändes inte riktigt hundra med tavla/subdails och datum skiva jämfört med de bilder som finns, mycket nyansskillnader…… hur uppfattar ni era?
- bild på min arm och från S&S hemsida🤔
 

Bilagor

  • 5BD1A1EF-AB8B-42A7-90CA-03BE5019E6B7.jpeg
    5BD1A1EF-AB8B-42A7-90CA-03BE5019E6B7.jpeg
    465.5 KB · Visningar: 4
  • 7BFE4AFF-42FB-4188-9E09-B7FC86866AF7.jpeg
    7BFE4AFF-42FB-4188-9E09-B7FC86866AF7.jpeg
    128.9 KB · Visningar: 4
Senast ändrad:

Stalrob

Cartier
Fråga till er som har en Ivory med rosé index, testade en idag inför köp då jag inte sett en ”live” innan och vette tusan vad jag ska säga, kändes inte riktigt hundra med tavla/subdails och datum skiva jämfört med de bilder som finns, mycket nyansskillnader…… hur uppfattar ni era?
- bild på min arm och från S&S hemsida🤔
Äger ingen själv, bara testat en bekants några gånger och... Extremt snygg klocka, men ska inte himla med att jag tycker den skulle varit åtminstone 2mm mindre, räcker med att räta upp den väldigt sluttande rehauten lite.

Vad gäller nyansskillnaden mellan tavla och datum var det inget jag personligen störde mig på. Tycker ivory-tavlan blir mycket snyggare än kritvit tavla, men ja, datumhjulet skulle väl va snyggare om det var en 100% matchning.

Den finns i svart och rosé, borde bli mindre nyansskillnad där.

Annars har ju @Sebastard fortfarande bästa varianten imo. Som inte längre tillverkas...

Men vad hände med datumpositionen där? Är det vinkeln på fotot? Eller ser det ut så när det blir dubbelsiffrigt pga bl.a cirkulärt datumfönster? (Förtydligande edit: man ser delar av 21, och inte hela 22)

insåg nu att jag missförstått frågan.
SUbdials kontra urtavla tycker jag är perfekt.
 
Senast ändrad:
Äger ingen själv, bara testat en bekants några gånger och... Extremt snygg klocka, men ska inte himla med att jag tycker den skulle varit åtminstone 2mm mindre, räcker med att räta upp den väldigt sluttande rehauten lite.

Vad gäller nyansskillnaden mellan tavla och datum var det inget jag personligen störde mig på. Tycker ivory-tavlan blir mycket snyggare än kritvit tavla, men ja, datumhjulet skulle väl va snyggare om det var en 100% matchning.

Den finns i svart och rosé, borde bli mindre nyansskillnad där.

Annars har ju @Sebastard fortfarande bästa varianten imo. Som inte längre tillverkas...

Men vad hände med datumpositionen där? Är det vinkeln på fotot? Eller ser det ut så när det blir dubbelsiffrigt pga bl.a cirkulärt datumfönster?
Tackar,
Kanske jag som är petig men jag blev faktiskt lite avtänd pga att jag upplevde ganska stor skillnad i nyanser och speciellt mellan tavlan och subdials……. får nog ta en titt igen på den vita med silver index även om det var lite offwhite och rosé jag var sugen på. Datumet tror jag är pga att den håller på att byta dag då klockan inte var uppdragen eller ställd tidsmässigt?
 
Senast ändrad:

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Blir ju lite sugen, men nog var den allt lite dyr med tanke på att det varken fanns cert eller box? Gula tavlan är ju riktigt frän!

Skulle nog säga att box och cert inte bidrar med något större mervärde på en begagnad Chronolink. Lite oklart med service dock. Nyservad men kvitto från 2015? Men skulle den vara servad med kvitto både från 2015 och 2021 är det ju en stor bonus.
 

Limeee

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Skulle nog säga att box och cert inte bidrar med något större mervärde på en begagnad Chronolink. Lite oklart med service dock. Nyservad men kvitto från 2015? Men skulle den vara servad med kvitto både från 2015 och 2021 är det ju en stor bonus.
Det har du väl lite rätt i, personligen tycker jag dock att det alltid är trevligt med fullset. Sedan behöver man ju inte direkt vara rädd för förfalskade Chronolinks, så certifikatet i sig är väl inte så viktigt😁
 
Topp