• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

NRE

Vacheron
2-Faktor
Jag provade den grå på en passaround för några år sen. Ruskigt bra.
IMG_20190216_152735977_HDR.jpg
IMG_20190216_152735977_HDR.jpg IMG_20190219_160628227.jpg IMG_20190217_100222544_HDR.jpg IMG_20190215_101550832.jpg
 

Stalrob

Cartier
Min gissning är att den som redigerar bilderna för kontot behöver en knäpp på näsan av chefen att inte sväva iväg för mycket.

Avhandlade något liknande här tidigare
Inbillar jag mig eller ser boetten annorlunda ut vid bandhornen på Sjöö Sandströms senaste Instagram-inlägg?

Tänkte på den där kurvaturen som finns på insidan av bandhornen inte verkar finnas på bilden.

Screenshot_20200907-163513~2.png

Nyfiken som jag är så skrev jag till SS på Facebook och fick svar efter typ en minut

"Hej, den är den som vi har i vår kollektion. Inte gjort något med den sen 2016. Kan dock vara lutningen på bilden eller hur klockan har fångats på bilden bara"

Falskt alarm gubbar!

Jag tror mer att fotografen/retouch klipp&klistrat med flera bilder och någonstans på vägen försvann det "design elementet". Kanske jag som är skadad då jag pysslar en del med produktfotografering och på lågupplösta bilder a´la Instagram kanske inte alla lägger märke till det men i tryck skulle man se dessa "skarvar" mellan olika bilder. Så tips till Sjöö Sandström är att fixa det innan ni trycker upp denna bild på en poster.

sss.png

Alla bilder redigeras så "otroligt" är det inte :). Inte direkt så alla väntar tills klockan är 13:50:40 (eller liknande) och tar bilden utan man tar bilden med kronan utdragen och i datorn sätter man "tillbaka" den. I nämnda bild är ju klockan på något sätt monterad/upphängd då en klocka ej kan sväva i luften likt den på bilden, så "skarvarna" jag skrev om kan också vara från mindre lyckad redigering av fiskelina/något. För att vara pedagogiskt bifogar jag en bild jag tog för länge sedan:
ssss.gif

För att bygga på så kan jag svära att detta har ganska tydlig 3d-effekt som inte riktigt överensstämmer med worldtimern (som är taggad) eller någon annan klocka i kollektionen för den delen
IMG_20211010_201238.jpg


Just my 2 cents
 
Senast ändrad:

Martin.

Omega
2-Faktor
Jämför man bilderna som är länkade tidigare i tråden verkar det även som att datumet ser annorlunda ut. Teckensnittet är tunnare.

Gjorde en snabb gif som jämförelse, bilderna upplevs båda vara fotograferade rakt framifrån men det gick ändå inte att "aligna" de över varandra, kan förklaras med olika objektiv (vidvinkel/zoom enkelt förklarat) vid fotografering så gifen är inte 100% men ändå.

sjos.gif
 

rambo_amadeus

Vacheron
2-Faktor
Jämför man bilderna som är länkade tidigare i tråden verkar det även som att datumet ser annorlunda ut. Teckensnittet är tunnare.

Gjorde en snabb gif som jämförelse, bilderna upplevs båda vara fotograferade rakt framifrån men det gick ändå inte att "aligna" de över varandra, kan förklaras med olika objektiv (vidvinkel/zoom enkelt förklarat) vid fotografering så gifen är inte 100% men ändå.

sjos.gif
Du har rätt. Inte mycket som ser lika ut. Ex. så är även index till höger om datumet annorlunda. Minutmarkeringarna kortare, 5-min index flyttade mer utåt. På senaste bilden ser man inte rehauten alls. Har man PS bort den? Känns som om hela urtavlan är zoomad? Kan teckensnitten på datumet vara olika mellan Soprod och Selitta?
Sen ser boetten helt annorlunda ut. Ex. så är kronan på nya bilden kl 03.30 medan på produktbilden är den c.a 04.30. Bandhorn etc är också tjockare. Känns som om någon på marknadsavdelningen gått bananas med redigeringen :/
 

NRE

Vacheron
2-Faktor
Jämför man bilderna som är länkade tidigare i tråden verkar det även som att datumet ser annorlunda ut. Teckensnittet är tunnare.

Gjorde en snabb gif som jämförelse, bilderna upplevs båda vara fotograferade rakt framifrån men det gick ändå inte att "aligna" de över varandra, kan förklaras med olika objektiv (vidvinkel/zoom enkelt förklarat) vid fotografering så gifen är inte 100% men ändå.

sjos.gif
Vi behöver få in @Sjöö Sandström i det här. Kan ni bekräfta eller dementera en ny Worldtimer? 😀

Eller är det här en fint för att få oss att sluta tjata om nya Landsort?
 

McNulty

KS Explorers Club
Friends Of KS
2-Faktor
Känns ju som att det borde ha marknadsförts mer om det kom en ”ny” WT? Med såpass mycket ändringar liksom. Som @rambo_amadeus skriver är det ju en del markanta förändringar om man ser till ovan GIF. Tjockare bandhorn, flyttad krona etc.

Så jag håller med @NRE, nu vill vi ha svar @Sjöö Sandström! 😁
 

Martin.

Omega
2-Faktor
Hittade en till bild på deras Instagram som ser ut som den ”nya”
2188B542-8B32-404F-AF4F-6A56EBD3A9FF.png
Och den verkar också ha ett nytt band :)

Kollar man på andra bilder av klockan med rubber strap slutar själva "nedsänkningen" i samband med triangeln längst upp medans det på "nya modellen" fortsätter. En bild säger mer än 1000...

ss2.jpg


Översta bilden från SS hemsida och understa från deras instagram. Kanske är vinkeln men jag har svårt att se att det skulle bli en sådan skillnad.
 

Johan86

Panerai
2-Faktor
Och den verkar också ha ett nytt band :)

Kollar man på andra bilder av klockan med rubber strap slutar själva "nedsänkningen" i samband med triangeln längst upp medans det på "nya modellen" fortsätter. En bild säger mer än 1000...

ss2.jpg


Översta bilden från SS hemsida och understa från deras instagram. Kanske är vinkeln men jag har svårt att se att det skulle bli en sådan skillnad.
Noterade nu även att bandhornen börjar närmare kronan utöver att de ser tjockare ut.
 
  • Like
Reactions: NRE
Topp