• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nissestr

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Hängde på bolaget idag, frågade om de visste något om när @Sjöö Sandström skulle släppa på nyheterna för året, varpå de reagerade som om jag vore en Alien 🥴

Berättade då om kommande Landsort och vips så vaknade de till liv! De sa tillochmed att om jag köper de sista av dessa så ökar sannolikheten att den släpps snabbare med 50%!

Så jag tog en för laget! Eller två.. eller tre.. ja ni förstår. Skål!
20211012_193305.jpg
 

Stalrob

Cartier
Om fågel som viskade mig i örat har rätt så gäller det i år för ny UTC (skyndiver)men först till våren för Landsort😢
Ser ett tydligt loophole som vi fallit för tidigare... Våren.. men vilket år?🤣
Om Skydivern krymper lite så blir jag svårt sugen! Gillar den verkligen men den är helt enkelt lite för stor för att det ska se bra på mig.
Samma här, hade kunnat tänka mig en sådan om den var runt 40+-2mm.
Helt enig på storleken i vardagsmiljö för oss människor som har mindre omfång på handleden än Sylvester Stallone, men det är ju ändå ett flygarur, så hajar tyvärr att den "ska va lite större".

Om jag inte missminner mig så skulle det handla om en limiterad utgåva i 100ex för att hylla 10års produktionlinje.

Så har väldigt svårt att se det framför mig hur de går stora längder för att omdesigna hela klockan, jag tror snarare det handlar om tavla, kanske visare, och vridring som får sig en makeover. Det ska ju vara en hyllning, inte en ny klocka som jag förstår det.
Men de får gärna visa att jag har fel.

Källa: Enbart Erikssons ur afterwork med sjöö sandström, länkar med timestamp 1h 6m 38s
Nyheterna innan, om ni spolar tillbaka, är diamantkrans och ny annual.
Nyheterna efter, om ni fortsötter kolla, landsort och landsort limited.
 
Senast ändrad:

TobiasD

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Ser ett tydligt loophole som vi fallit för tidigare... Våren.. men vilket år?🤣


Helt enig på storleken i vardagsmiljö för oss människor som har mindre omfång på handleden än Sylvester Stallone, men det är ju ändå ett flygarur, så hajar tyvärr att den "ska va lite större".

Om jag inte missminner mig så skulle det handla om en limiterad utgåva i 100ex för att hylla 10års produktionlinje.

Så har väldigt svårt att se det framför mig hur de går stora längder för att omdesigna hela klockan, jag tror snarare det handlar om tavla, kanske visare, och vridring som får sig en makeover. Det ska ju vara en hyllning, inte en ny klocka som jag förstår det.
Men de får gärna visa att jag har fel.

Källa: Enbart Erikssons ur afterwork med sjöö sandström, länkar med timestamp 1h 6m 38s
Nyheterna innan, om ni spolar tillbaka, är diamantkrans och ny annual.
Nyheterna efter, om ni fortsötter kolla, landsort och landsort limited.
Absolut, tror inte heller på en omarbetad Skydiver. Men man kan önska :)
I klockans egentliga syfte fungerar ju storleken som den är idag säkerligen fantastiskt bra. Men hade velat se en mer "civil" variant med samma konstruktion, i mindre storlek.
 

Johan86

Panerai
2-Faktor
Absolut, tror inte heller på en omarbetad Skydiver. Men man kan önska :)
I klockans egentliga syfte fungerar ju storleken som den är idag säkerligen fantastiskt bra. Men hade velat se en mer "civil" variant med samma konstruktion, i mindre storlek.
Exakt, det här är ju bara löst drömmande. Men en Skydiver på 41 hade suttit fint. Dryga 44 mm blir stort om man inte är actionhjälte eller bär flygaroverall.
 

Martin.

Omega
2-Faktor
Är bilden el ledtråd? Vad kan det vara? Snödrivor?
Ett longshot av rang men mönstret påminner om krattade mönster i sand/sten som ofta finns i japanska trädgårdar. Och de är ju kända för lung/zen/hakuna matata -> någon koppling till välmående som efter detta Corona år kanske passar in. För att spinna helt i mål kommer de göra en vit tavla som hedra läkarna/sjuksystrar som slitit de senaste åren och 1000kr av varje köp skänks till X sjukhus (eller liknande)

Som sagt longshot men chansar man inte kan man inte vinna :)

Screenshot__.jpg


Vänligen,
Martin
 

Nissestr

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Ett longshot av rang men mönstret påminner om krattade mönster i sand/sten som ofta finns i japanska trädgårdar. Och de är ju kända för lung/zen/hakuna matata -> någon koppling till välmående som efter detta Corona år kanske passar in. För att spinna helt i mål kommer de göra en vit tavla som hedra läkarna/sjuksystrar som slitit de senaste åren och 1000kr av varje köp skänks till X sjukhus (eller liknande)

Som sagt longshot men chansar man inte kan man inte vinna :)

Screenshot__.jpg


Vänligen,
Martin
Muy bien!

Skulle kunna vara chronograf-subdials också med räffel, men din teori låter ju tusen gånger mysigare
 
  • Like
Reactions: NRE

Daedalus

Rolex
2-Faktor
Om Skydivern krymper lite så blir jag svårt sugen! Gillar den verkligen men den är helt enkelt lite för stor för att det ska se bra på mig.
Skydiver är supercool! Jag har provat både den "vanliga" samt den svarta med DLC-coating och den sistnämnda upplevdes betydligt mindre på handleden. Så den kanske är värd att testa också? I AWn med Eriksson Urhandel hade Richard just den på sig med ett grönt band och det var en trevlig kombination!
 

Johan86

Panerai
2-Faktor
Skydiver är supercool! Jag har provat både den "vanliga" samt den svarta med DLC-coating och den sistnämnda upplevdes betydligt mindre på handleden. Så den kanske är värd att testa också? I AWn med Eriksson Urhandel hade Richard just den på sig med ett grönt band och det var en trevlig kombination!
Får prova nån gång men har utgifter för att fixa till lite hemma så det är inte läge att gå och köra ner sig i nån ny klocka :angel:
 

Stalrob

Cartier
Ingen pdf, men hoppas detta duger. @Pegis
 

Bilagor

  • IMG_20211015_181624.jpg
    IMG_20211015_181624.jpg
    775 KB · Visningar: 13
  • IMG_20211015_181616.jpg
    IMG_20211015_181616.jpg
    612.3 KB · Visningar: 14
  • IMG_20211015_181608.jpg
    IMG_20211015_181608.jpg
    613.5 KB · Visningar: 14
  • IMG_20211015_181600.jpg
    IMG_20211015_181600.jpg
    566.2 KB · Visningar: 14
  • IMG_20211015_181551.jpg
    IMG_20211015_181551.jpg
    700.5 KB · Visningar: 12
  • IMG_20211015_181545.jpg
    IMG_20211015_181545.jpg
    643.8 KB · Visningar: 13
  • IMG_20211015_181537.jpg
    IMG_20211015_181537.jpg
    642.3 KB · Visningar: 12
  • IMG_20211015_181528.jpg
    IMG_20211015_181528.jpg
    747.2 KB · Visningar: 12
  • IMG_20211015_181521.jpg
    IMG_20211015_181521.jpg
    783.8 KB · Visningar: 12

Stalrob

Cartier
Hade nästan glömt bort min orc! Lämnade in den hos urmakaren, vet inte riktigt hur jag ska förklara det men gör ett försök:

Baksidan på klockan, dvs boettlocket(?) Är väldigt likt det på chronolinken.
Tunnt titanium med en upphöjd cylinder i mitten och 3 balkar ut mot vardera kant med jämt mellanrum.

Själva mittcylindern är dock större på ORCen, och kanterna var väldigt väldigt vassa, till den ringa grad att det blev lite obehagligt på handleden, så bad honom svarva/fila ner den vassa kanten lite (så den är mjukare som på min chronolink).

Ska bli spännande å se/känna in resultatet.
 

JoelD

Rolex
2-Faktor
Ett longshot av rang men mönstret påminner om krattade mönster i sand/sten som ofta finns i japanska trädgårdar. Och de är ju kända för lung/zen/hakuna matata -> någon koppling till välmående som efter detta Corona år kanske passar in. För att spinna helt i mål kommer de göra en vit tavla som hedra läkarna/sjuksystrar som slitit de senaste åren och 1000kr av varje köp skänks till X sjukhus (eller liknande)

Som sagt longshot men chansar man inte kan man inte vinna :)

Screenshot__.jpg


Vänligen,
Martin

Det var det första jag tänkte på också. Krattat grus/japanska trädgårdar.
 
Topp