• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

sjukt i mina ögon iallafall.

Är nu i Dubai och har nu varit på både Dubai mall och mall of Emirates. Konstaterade efter en massa irrade i dessa gigantiska köpcentra, och hittat "klockområdet", att här kan det nog sluta med skilsmässa för dom som har antingen oturen med en tant som är gnällig, eller om du är för svag o börjar dra kortet, ev bankrutt om det är singel. Det va helt vansinnigt med dessa klockbutiker som låg uppradade! Jag gick igång så min familj trodde jag fått solsting. Ja, det va så tom jag själv undrade om det slagit runt på mig. Rolex, hublot, patek osv osv. Underbart att se. Smått imponerad av att butikerna var ganska fulla med folk. Visst, säkert mycket kläm o känn, men kul att se intresset. Själv hoppade jag att gå in. Dels pga folkmängden, men även att, antingen impulsköp eller blivit sur för jag inte handlat efter kläm o kännturen. Lite småsur på mig själv för att jag inte gick in, så är jag nöjd ändå. Ska inom där igen så då blir det nog ett besök i någon av butikerna. Blev iallafall en resväska till uren.
20151101_093015-1.jpg
 

Fido1

Panerai
Pledge Member
2-Faktor
Ska dit om 2 veckor. Vilken av de båda köpcentra var "bäst" ur klocksynpunkt?

Edit. Tjusig resväska föresten :)
 
Lite så är det väl tyvärr i dom flesta exklusiva butiker här. Man märker hur dom synar en uppifrån ner. Men när tanten här köpt en väska o sen traskade in på tex LV o dom såg chanelpåsen blev det annat ljud i skällan. Totalt värdelöst i mitt tycke. Man kan inte veta vad det är för person som knallar in på ditt jobb.
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Dubai Mall har klart bättre utbud än Mall of the Emirates. Tipset är att gå dit sön-tors då shopping är lokalbefolknngens huvudsyssla under helgen. Det finns för övrigt en vintagebutik som heter Momentum i finansdistriktet om du vill flåsa vidare.

Grattis till en fin rulle. Blir lite avis. :)
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Man ska aldrig döma hunden efter håret. I min bransch är det ofta dom som man förväntar sig minst av som slantar upp dom stora pengarna.
Precis så är det. Flög LAX-LHR förra veckan.
En äldre man, mjukis och en I <3 New York-tee. Helt plötsligt stegar han fram när de ropar upp priority boarding för första klass. På handleden sitter det en Patek Philippe Nautilus travel time.
 

galácticon

Patek
2-Faktor
Det finns säkert en egen tråd om detta men då ämnet ändå tangerar trådens frågar jag här; ska åka till Abu Dhabi och Dubai i jul och ville kolla med er som varit där hur priserna (på klockor) generellt är? Är lite sugen på att utöka samlingen men för att kunna motivera det hemma vore det bra att kunna kasta fram "men det är ju så mycket billigare här..." ;)
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Det finns säkert en egen tråd om detta men då ämnet ändå tangerar trådens frågar jag här; ska åka till Abu Dhabi och Dubai i jul och ville kolla med er som varit där hur priserna (på klockor) generellt är? Är lite sugen på att utöka samlingen men för att kunna motivera det hemma vore det bra att kunna kasta fram "men det är ju så mycket billigare här..." ;)
Beror helt på vad du är ute efter. Priserna är generellt lite lägre här nere iom det inte existerat någon skatt men samtidigt så säljs det sjuka volymer. Är du sugen på eftertraktade modeller så är förmodligen rabatten relativt liten om ens någon.
 

Aubergine

Cartier
2-Faktor
Beror helt på vad du är ute efter. Priserna är generellt lite lägre här nere iom det inte existerat någon skatt men samtidigt så säljs det sjuka volymer. Är du sugen på eftertraktade modeller så är förmodligen rabatten relativt liten om ens någon.
Var i dubai i början av sept, kollade också runt i många klock affärer, när jag kollade priser på rolex så låg allt långt över svenska listpris. Tex min 116613lb listade runt 132k fick ner den till 113k och då är man nere i svenska priser. Samma sak med stål sub. och några till. Men det var valuta kursen i Sep. vet inte om det gått ner lite nu eller kronan blivit starkare.
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Var i dubai i början av sept, kollade också runt i många klock affärer, när jag kollade priser på rolex så låg allt långt över svenska listpris. Tex min 116613lb listade runt 132k fick ner den till 113k och då är man nere i svenska priser. Samma sak med stål sub. och några till. Men det var valuta kursen i Sep. vet inte om det gått ner lite nu eller kronan blivit starkare.
Dirhamen är låst till dollarn så priserna är nog på liknande nivå om inte Rolex centralt justerat dem. När jag säger generellt lägre så syftade jag på shopping generellt. Inte klockor specifikt. :)
 
Topp