• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Skärpning! Nu är det klockbytarvecka.

Bergsman

Silver
2-Faktor
Efter @RicVin senaste fredagstråd insåg jag att även jag kört fast, det har varit Rolex Explorer för hela slanten senaste veckorna.
Medans allt annat blivit liggande. Jag svarade till och med i tråden att jag skulle skärpa mig och köra några byten under helgen. Gjorde jag som jag sa? Nix. Nej.

Det måste bli ordning på den här lättjan, det här duger inte!

Känner du likadant? Då kör vi klockbytarvecka kommande vecka.

En ny klocka skall användas varje dag och har du gått och släpat på en och samma senaste tiden får den inte vara med. Så minst sju klockor behöver du för att vara med. Har du varit påväg att bli OWG som jag behöver du således 7+1 dinkor att visa upp i tråden.

Nu kör vi.

Explorern som jag inte kommer röra nästa vecka:

IMG_6186.jpeg

Kul initiativ, det är bara det att jag har några klockor jag gillar lite för mycket för att bara använda en dag, samt att några är mer nödvändiga än roliga men jag ska se vad jag kan skrapa ihop👍 Men va fn, I’m in!
image.jpg

Senast ändrad:
Vi har EN dagens klocka tråd. Ger det en vecka.

//mod
Tänkte den här tråden skiljde sig något från den då detta lilla upptåg har ett tydligt syfte och bygger på att man har minst 7st klockor och äger rum under 7st dagar med start från imorgon.

Blir en kort tråd (tidsmässigt) utan ett enda repetitivt inslag i syfte att få spinn på kollektionen för oss som tappat drivet.

Kör igång veckan med en trevlig kronograf, Heuer Autavia 2446c GMT från slutet på 60-talet, en av klassikerna i lådan. Fick mycket handledstid förra vintern, används numera mindre frekvent men blir alltid glad när den sitter på handleden.
1000063043.jpg

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp