• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Skönhetsfel på en ny Glycine Airman

frandinet

Basic
Jag beställde en ny Glycine Airman, från Jomashop, som levererades förrgår. Tyvärr, hittade jag små nicks/fläckar på bezelen vid 24h markeringen. Jag försökte först putsa bort dem med en glasögon putsduk, men de går inte bort. Jag har nu påtalat felet för Jomashop och frågat hur detta kan lösas, får se vad de säger.

Visserligen ser man nicksen/fläckarna bara i en viss vinkel, när ljus reflekteras precis där och därför har jag inte bestämt mig om jag bara ska strunta i det, beroende på vad Jomashop svarar. Det känns rätt jobbigt att skicka tillbaks till USA, se till att man får inbetald tull/moms tillbaks för att sen betala den igen beroende på om de nu föreslår att skicka en ersättningsklocka.

En tanke som slog mig var, om det går att byta bara bezelen. Att föreslå att Jomashop ser till att skaffa fram en ny bezel till mig. Är det någon som vet om det går att bara byta den, och i så fall är det något man kan fixa själv.
5 (2).jpg

Jag tycker du ska förorda att du behåller den, men vill ha en reduktion av priset.
Du kan rätt lätt sen borsta bort det där själv. Skaffa en sån här kloss så fixar du det i ett nafs. Den grå ska det vara. Tar det emot så låt det helt enkelt vara.
Screenshot_20180414-180404_Samsung Internet.jpg

Precis det här är anledningen till att det är mekigt att handla från Amerika.

Jag tycker du ska förorda att du behåller den, men vill ha en reduktion av priset.
Du kan rätt lätt sen borsta bort det där själv. Skaffa en sån här kloss så fixar du det i ett nafs. Den grå ska det vara. Tar det emot så låt det helt enkelt vara.
Screenshot_20180414-180404_Samsung Internet.jpg

Precis det här är anledningen till att det är mekigt att handla från Amerika.
Jättetack för din input, det är en bra ide att be dem reducera priset och att jag försöker borsta bort det själv med ett sådant där block. Bara en dubbelkoll, du föreslår att använda den gråa som har 120 Grit, en sån som i nedan bild:
Bild.JPG

Man lär sig av sina misstag. Jag har visserligen köpt en hel del från USA och det har alltid funkat bra, men någon gång ska vara den första och när det händer är det som sagt meckigt.

Precis så.
Sen bär det naturligtvis emot att hålla på och borsta på en ny klocka, och hur du vill göra avgör du.
Jag tror det blir bra mycket krångligare att returnera o hålla på. I synnerhet med momsen. Skulle tro att du blir sittande med att betala den hur du än gör. Alternativetr att de skickar en ny bezel som du får gå till en urmakare och få bytt. Men det kommer att kosta, och jag tror inte Jomashop ens ställer upp på det. Gissar att de tar hela klockan i retur om du vill det, men inte tar ansvar för momsen.
Därför blir det bästa att fixa själv mot en prisreduktion som plåster på såren.

Ja. Det är 120 grit du ska ha.

Jättetack för din input, det är en bra ide att be dem reducera priset och att jag försöker borsta bort det själv med ett sådant där block. Bara en dubbelkoll, du föreslår att använda den gråa som har 120 Grit, en sån som i nedan bild:
Bild.JPG

Man lär sig av sina misstag. Jag har visserligen köpt en hel del från USA och det har alltid funkat bra, men någon gång ska vara den första och när det händer är det som sagt meckigt.
Avråder starkt från att borsta själv på en ny klocka, det kommer störa mer än de minimala märken du har nu. Du får sätt upp vridringen i svarven för att få centrerad och parallell borstning.

Avråder starkt från att borsta själv på en ny klocka, det kommer störa mer än de minimala märken du har nu. Du får sätt upp vridringen i svarven för att få centrerad och parallell borstning.
Ok, tack för rådet, jag skippar nog det då. Jag får se vad Jomashop kommer tillbaks med, förhoppningsvis senare idag när de vaknat upp där över. Trist att det blev så här på en ny klocka, men men….

Tillbaka
Topp