• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ska det vara så här på 2016 års 116610?

ironcastle

Patek
2-Faktor
Har en 116610 uttagen i februari i år. Visarna tror jag är ett par tiondelar eller så för långt påtryckta vilket resulterat i att tavlan är lätt inåtbuktande kring visarnas infästning. Bilden är inte världens bästa men jag tror ni kan skönja det ändå.
Hur ser era ut?
Ska jag åberopa garantiåtgärd?
Vad tycker ni?
20160824_213515.jpg
 

Skeeter

Panerai
Skulle tro att det beror på ytspänningen på "färgen" på tavlorna och hur den beter sig runt ett hål eller i närheten av en kant, ren fysik alltså och inte orsakat av att man tryckt till visarna för djupt. Lite beroende på hur tavlan sitter så borde man kunna se en liknande effekt vid indexen och runt datumhålet.
 

ironcastle

Patek
2-Faktor
Tack för svar! Misstänkte att det inte är ett fel, utan en egenskap. :)
Bilden är som sagt inget vidare, men det är knepigt att fånga i icke dagsljus, dvs nu...
För er som behöver tolkningshjälp av vad ni ser är det alltså "glorian" runt visarinfästningen. Ringen beror på att tavlan inte är 100% plan. Ska komplettera med en bättre bild i dagsljus.
Men det känns bra att veta att fler har samma egenskap! Tack ska ni ha!
 

Stein

Cartier
Har med haft så på mina två sub (14060M och 114060). Är det inte bara reflektioner från mitten där visarna är fästa som reflekteras?
 

ironcastle

Patek
2-Faktor
Här tror jag att man kan skönja det jag menar lite bättre. Enklast är om man vinklar klockan lite fram och tillbaka under ljuset, men hur gör man det på en bild?:confused:
20160825_112246.jpg
20160825_112253.jpg
20160825_112255.jpg
 
Topp