• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ska en reparation/service kosta så mycket?

Koppe

Cartier
Tja!

Lämnade in en vintage Hamilton med manuellt urverk till en urmakare i min stad häromveckan. Idag återkom personalen med ett kostnadsförslag, 5.500 kr för ” helservice med byte av fjäder och glas...” jag frågade om man kan få ner priset på något sätt (klockan har ett värde på 4-5 tkr....) varpå hon svarade att det inte går då det är själva arbetet som kostar pengar.

Vad jag har kunnat läsa mig till så finns det forumvargar och urmakare som kan uträtta denna typen av jobb till ett mer rimligt pris.

Således är min fråga som följer: Vart kan jag vända mig för en service av min manuella vintage-klocka, utan att behöva punga ut 5-6 tkr? Det ska tilläggas att klockan tickar och går, men stannar efter ett tag.

Tacksam för svar.
 

Psykel

Patek
En hemmapillare fån forumet kan säkert få ordning på den. Annars borde du vända dig till en oberoende ”traditionell” urmakare, som borde ta omkring 2.000 för en service.
 
Topp