• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ska få ett arv

Min mamma har gått bort och hennes man, min storasyster och jag ska få ärva henne. Sedan är pappa väldigt dålig och ligger på sjukhus, så han dör väl snart också. Mamma efterlämnar sig ett arv och jag funderar på att köpa en klocka för pengarna. Är det en dålig idé när man som jag är "förtidspensionerad"? Jag kan tänka mig att lägga 50 000 på en klocka, inte mer. Någon som ar något förslag på rova jag bör köpa?

Min mamma har gått bort och hennes man, min storasyster och jag ska få ärva henne. Sedan är pappa väldigt dålig och ligger på sjukhus, så han dör väl snart också. Mamma efterlämnar sig ett arv och jag funderar på att köpa en klocka för pengarna. Är det en dålig idé när man som jag är "förtidspensionerad"? Jag kan tänka mig att lägga 50 000 på en klocka, inte mer. Någon som ar något förslag på rova jag bör köpa?
Ditt nick är ju perfekt med denna konstiga tankegång

Läs ditt inlägg igen så kanske du inser att det nog finns annat att tänka på än vilken klocka du ska köpa.
👍🏻👍🏻

Läs ditt inlägg igen så kanske du inser att det nog finns annat att tänka på än vilken klocka du ska köpa.

Ibland vill man ju bara tänka på något annat när sånt här händer.

Har inga tips för jag vet inte vad du gillar men om du är förtidspensionär så kanske du har tid att besöka några olika butiker på dagarna.
Jag hade personligen kollat på en Sinn i Sumpan för där är jag aldrig.

Lycka till

Tack för ovärdeliga svar. Blir nog en fet Breitling. Har i och för sig pengar till en sådan redan idag, men det är ju aldrig fel med en buffert för oväntade utgifter.

Tack för ovärdeliga svar. Blir nog en fet Breitling. Har i och för sig pengar till en sådan redan idag, men det är ju aldrig fel med en buffert för oväntade utgifter.
Ska du ha en fet klocka ar det ju en sadanhar som galler. Dessutom slipper du riskera att fa rost i klockan...

urful 2.jpg

Med tanke på ditt nick kunde man tro tråden var ett osmakligt skämt.

Det behöver inte vara fel att köpa klocka för ett arv men att dels fokusera på det i den situationen du är i och dessutom göra en tråd av det på ett forum där du undrar vad du ska köpa när även din andra förälder snart förmodligen dör får mig att undra hur det står till med dig.

Jag är inte särskilt finkänslig av mig men det finns gränser.

Ja det är en dålig idé att köpa en klocka när man som du är förtidspensionerad. Skänk pengarna till BCF så kommer de till nytta.

Tillbaka
Topp