• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ska jag byta min Aquis mot en Seamaster Quartz?

Degnell

Cartier
2-Faktor
Hejsan!
Är sjukt nöjd med min Oris Aquis Deep Blue, men i ärlighetens namn har jag alltid suktat efter en Omega. Förvisso är det väl en PO som står högst på listan, men man måste ju börja någonstans. Min klocka är uttagen juli 2015 från svensk AD, full set. Har nu etablerat en kontakt med killen som står bakom den här annonsen ang. byte som han ser som intressant.

Vad tycker expertpanelen? Är det ett bra byte och ska isf bytet ske rakt av eller hur mycket är det max värt att lägga imellan? Den klockan är ju bra mycket äldre, men kanske håller värdet bättre på sikt? Vädra era åsikter! Är som sagt nöjd med min klocka, men ombyte förnöjer som det heter.
 

Zalath

Panerai
Hejsan!
Är sjukt nöjd med min Oris Aquis Deep Blue, men i ärlighetens namn har jag alltid suktat efter en Omega. Förvisso är det väl en PO som står högst på listan, men man måste ju börja någonstans. Min klocka är uttagen juli 2015 från svensk AD, full set. Har nu etablerat en kontakt med killen som står bakom den här annonsen ang. byte som han ser som intressant.

Vad tycker expertpanelen? Är det ett bra byte och ska isf bytet ske rakt av eller hur mycket är det max värt att lägga imellan? Den klockan är ju bra mycket äldre, men kanske håller värdet bättre på sikt? Vädra era åsikter! Är som sagt nöjd med min klocka, men ombyte förnöjer som det heter.
Helt spontant, utan att ha koll på det exakta värdet på Orisen:

Nej.
Du funderar på att byta något du är "sjukt nöjd med" mot något att "börja någonstans" med. Tycker du ska behålla den du har och spara ihop till en PO istället.
 

Degnell

Cartier
2-Faktor
Tack så mycket för era åsikter! Någon som har koll på vad en Seamaster från 99-00 är värd? Ligger han rätt i pris på 12900:-? Isf skulle man ju kunna byta, och om den inte känns rätt kan man flippa den till förmån för nått annat roligt efter några månader?
Har för mig att jag sett dom säljas billigare än så här på K&S.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor

Degnell

Cartier
2-Faktor
Topp