Breitlingchronomat
Basic
Tja gänget!!
Jag är en förhållandevis ny medlem, läst en del och sett att frågan har dykt upp förr.
Däremot så är jag lite kluven i vara eller icke vara för min Breitling.
Jag har en Breitling Chronomat Evolution, "Tachymetre", Chronometre.
Cal 13 A13356 Kronograf, 43,7 mm i Stål från 2006.
Jag har ägt den sedan 2008 och servat den var 5e år med första service 2008.
Så tre totalservice är utförda på Timepromotion i Täby.
Nu till mina tankar, klockan är skitsnygg och jag får en "ny" klocka var 5e år för typ 7000kr.
Stilren och modern med en blå fin urtavla, MEN det är ändå 7000kr var 5e år.
Jag köpte ett aktivitets armband från Samsung och upptäckte hur smidigt det var med notiser på armen, avstressande och enkelt att se om jag borde ta upp luren eller inte.
Däremot så gillar jag inte och springa runt med ett band på armen som en "hipster" och har därför börjat kika på smartklockorna.
Finns en del snygga och enkla som kostar mindre än 7000kr.
Så jag funderar på att sälja klockan istället för att prova en smartklocka och låta urverket ligga (en Automat bör röra sig för att må bra).
Är det värt det?
Fasiken det är ett konstverk Breitlingen, kan en smartklocka ersätta det...??
Jag är en förhållandevis ny medlem, läst en del och sett att frågan har dykt upp förr.
Däremot så är jag lite kluven i vara eller icke vara för min Breitling.
Jag har en Breitling Chronomat Evolution, "Tachymetre", Chronometre.
Cal 13 A13356 Kronograf, 43,7 mm i Stål från 2006.
Jag har ägt den sedan 2008 och servat den var 5e år med första service 2008.
Så tre totalservice är utförda på Timepromotion i Täby.
Nu till mina tankar, klockan är skitsnygg och jag får en "ny" klocka var 5e år för typ 7000kr.
Stilren och modern med en blå fin urtavla, MEN det är ändå 7000kr var 5e år.
Jag köpte ett aktivitets armband från Samsung och upptäckte hur smidigt det var med notiser på armen, avstressande och enkelt att se om jag borde ta upp luren eller inte.
Däremot så gillar jag inte och springa runt med ett band på armen som en "hipster" och har därför börjat kika på smartklockorna.
Finns en del snygga och enkla som kostar mindre än 7000kr.
Så jag funderar på att sälja klockan istället för att prova en smartklocka och låta urverket ligga (en Automat bör röra sig för att må bra).
Är det värt det?
Fasiken det är ett konstverk Breitlingen, kan en smartklocka ersätta det...??