• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ska jag ge en moderna-ur-kille en vintageklocka?

Ska kille få en vintageklocka?

  • Ja för fan, han kommer att bli inspirerad!

    Röster: 39 79.6%
  • Nej för fan, pärlor för svin, han kommer bara att tycka det är knasigt med en damklocka!

    Röster: 10 20.4%

  • Totala väljare
    49

Strindberg

Patek
2-Faktor
Jag ska på 30-årskalas på fredag, och han som fyller gillar klockor, riktigt mycket. Han har inga kopior och sånt, utan lite större, moderna parfymklockor, ett tiotal.
Han är ganska casual klädd, men har kostym ibland, och där tänker jag att det skulle passa med en smidigare klocka.

Jag kom på att han skulle ju kunna få en graverad vintageklocka i present, någon enkel dressare i stål, 36 mm.

Tror ni han blir glad, eller ska jag ge sprit i stället?
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Grym present! Man måste ju börja någonstans, och du kan ju alltid snacka lite om det gedigna hantverket och den flytande sekundvisaren, precis som på en äkta Rolex :)
 

Ako

Rolex
2-Faktor
Tycker det låter som en bra ide , kanske nån lite större i storlek passar bäst?

Ha det .
 

Carlton

Cartier
Sprit har väl ingen blivande 30åring blivit besviken av att få ;) Om han bara har nyare parfymklockor får jag direkt känslan av att han gillar klockor för utseendet och "statusen" varpå jag tvivlar att på att han uppskattar en vintage pjäs :)
 

mega

Rolex
Läs på lite om klockan och berätta i förtroende för honom varför du valde just den klockan med just det verket. Jag tror man går igång lite lättare om man får förklarat för sig varför det är så coolt med en fungerande klocka som är 20+ år gammal.
 

Biffbert

Cartier
Finns ju en rätt trevlig gammal Movado på Köp/Sälj, knip och ge bort bara :) Se till att förklara inför alla varför parfymklockor är fel också så framstår du som en riktig festbajsare
 

Mw79

Vacheron
2-Faktor
Låter som en bra idé men du kanske ska försöka hitta något större än 36mm, risken är att han tycker den är för liten.
 
Do it! Förmodligen kommer han älska den, och det kanske gör att släpper sina parfymklockor och skaffar sig ett riktigt kvalitetsur! :)
 

jhm

Panerai
Tycker absolut att du skall köra på en mekanisk. Gärna automat. Ge bort sprit är ungefär lika fantasifullt som att ge bort pengar eller presentkort. Det är tanken bakom [klock]presenten som ger det hela lite stil. Kör på bara! :)
 

Strindberg

Patek
2-Faktor
image.jpg
image.jpg


Så gör vi!
 

Strindberg

Patek
2-Faktor
Oj, glömde att svara. Har inte träffat honom sedan dess, men fick ett mess att han älskade klockan och att det kändes otroligt speciellt(han är spansk, så stora känslor är hans grej).

Tror med andra ord att det var rätt beslut att ge honom den!
 
Topp