• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ska jag köpa en Breitling?

Muyfa666

Omega
Frågan står ju i rubriken... ska jag köpa en Breitling? Är duktigt sugen på en Breitling Superocean II 42. Tycker den är riktigt snygg.

Är det ett vettigt ur? Ja/nej? Varför?

Vad bör det kosta, nytt kontra begagnat?
 

timevoid

Cartier
2-Faktor
Köp en begagnad och pruta hårt. Runt 35 000:- för en Eta 2824-2 är magstarkt. 50% av det priset är lagom.
Breitling är kända för sina fina kronografer. Annars kan lika bra elda upp pengarna.
 

Riffraff

Cartier
Klart du ska köpa en klocka som du tycker är riktigt snygg, begagnad som flertalet redan sagt.

Breitling gör mycket vettiga ur med grym finish på de flesta modeller
 

Airbus

Rolex
Friends Of KS
Har du kollat runt på olika alternativ och sen fastnat för just denna? Om så - köp en begagnad i bra skick. Om inte - gör research först och gå igenom vilka alternativ som finns. Finns ju en hel del. Om du ändå landar på denna så finns också lite större förutsättningar för att det inte blir en one nighter.
 

Barricello

Audemars
Allt du är sugen på ska du testa på, om du har råd! :) ..och köp beggat så att du inte torskar så mycke deg på det. Troligen kommer du tröttna på denna ganska fort.
 

Sompa

Cartier
Är det bara 42 mm som gäller? Har själv en i 44 mm (svart) och den bärs mindre på handleden då den inte är så hög (14,2 mm) samt har svart insert på ringen.
Bärs faktiskt riktigt bekvämt.
En annan sak är att 42 är blankpolerad medans 44 är borstad och personligen gillar jag det borstade men såklart en smaksak.
Denna är en av de få klockor som verkligen är mycket finare i verkligheten än på bild, jag var själv skeptisk i början då jag tyckte det var rörigt på tavlan men när man ser den i verkligheten så upplevs den helt annorlunda. Jag använder mest gummit då jag tycker det blir grymt snyggt.
Så rekommenderar att du tar en titt på den i verkligheten.
 

Muyfa666

Omega
Är det bara 42 mm som gäller? Har själv en i 44 mm (svart) och den bärs mindre på handleden då den inte är så hög (14,2 mm) samt har svart insert på ringen.
Bärs faktiskt riktigt bekvämt.
En annan sak är att 42 är blankpolerad medans 44 är borstad och personligen gillar jag det borstade men såklart en smaksak.
Denna är en av de få klockor som verkligen är mycket finare i verkligheten än på bild, jag var själv skeptisk i början då jag tyckte det var rörigt på tavlan men när man ser den i verkligheten så upplevs den helt annorlunda. Jag använder mest gummit då jag tycker det blir grymt snyggt.
Så rekommenderar att du tar en titt på den i verkligheten.

Tack. Helt i min smak! Borstat är ju bra mkt snyggare och gillar absolut att den är ngt större. Hittat en för 24000:- ny. Låter det någorlunda rimligt?
 

nöt

Vacheron
2-Faktor
Är det bara 42 mm som gäller? Har själv en i 44 mm (svart) och den bärs mindre på handleden då den inte är så hög (14,2 mm) samt har svart insert på ringen.
Bärs faktiskt riktigt bekvämt.
En annan sak är att 42 är blankpolerad medans 44 är borstad och personligen gillar jag det borstade men såklart en smaksak.
Denna är en av de få klockor som verkligen är mycket finare i verkligheten än på bild, jag var själv skeptisk i början då jag tyckte det var rörigt på tavlan men när man ser den i verkligheten så upplevs den helt annorlunda. Jag använder mest gummit då jag tycker det blir grymt snyggt.
Så rekommenderar att du tar en titt på den i verkligheten.
14,2mm är ju dock riktigt högt.
 

timevoid

Cartier
2-Faktor
Tack. Helt i min smak! Borstat är ju bra mkt snyggare och gillar absolut att den är ngt större. Hittat en för 24000:- ny. Låter det någorlunda rimligt?
Nypris innanför EU för en, Breitling Superocean II 44, ligger på 24 tusen på Chrono24. 10 tusen under listpris vilket är ok. Ska inte gå högre.

Som sagt beggad borde finnas mellan 15-20 tusen beroende på skicket.
 

Sompa

Cartier
List är 38500 med länk i Sverige. Tex erikson urhandel.
Om du kan få en ny med länk för 24000kr hos AD inom EU så är det ju bara att slå till.
Begagnade med garanti kvar ligger ju på ca: 24000-26000 här hemma.
Köp alltid med länk då det är svindyrt att köpa efter.
 

timevoid

Cartier
2-Faktor
Hur är det om man köper från utanför EU? Är det moms och tull till förbannelse?
Det är en redig slant i moms.... "Tull" är någon hundralapp.

Då måste du hitta något med rejäl rabatt för att kompensera för moms kostnaden vid import. Vet inte om det är moms från köp från Schweiz tex? Köper själv från England och Tyskland.
 
Senast ändrad:

Muyfa666

Omega
Ser ut som om min affär brann inne. Nåja, då får man väl hålla ögonen öppna lite. Är ju definitivt en Breitling Superocean II 44 med svart urtavla jag ska ha.
 
Topp