• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ska jag köpa Panerai 560, 2016?

M.I.

Omega
Hej! Behöver Er hjälp..undrar om det är värd att köpa en Panerai 560 för cirka 43 000? Den är manuell, 8 dagar, köpt 2016 i Italien och är i bra skick, enligt säljaren? Har någon erfarenhet med den klocka? Tack på förhand! Milan
 

Caravelle33

Vacheron
Hej!
Jag har ej erfarenhet av just 560 men det är en bra bas Panerai med 8 dagarsverk och sandwich tavla. En stabil instegspanna med ren tavla. Den har gått billigare här på KS tidigare, en snabb sökning avslöjar annonspriser mellan 38’-41’kkr i det lägre registret och högre när modellen var nyare. Den är nu ur produktion tror jag. Har den fått service? Kommer den med en massa extra band?
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Vill du ha en 560? Vad gör den värd för dig? Varför från Italien? Varför nu? Och som sagts, är den servad?
 

r9t

Omega
2-Faktor
Jag har haft min drygt 1år och är fortfarande nöjd. 8 dgr verket är galet bra (i min iaf). Drar upp den 1 gång/vecka men låtit den gå till stopp ett par ggr, då har den stannat efter 9+ dgr. Dessutom förvånansvärt bra tidshållning men det sköna att vara utan sub-sekund är ju att man inte märker när den driver några sekunder.
Här uppdragen för ny vecka!
FF4A9E6C-2362-4D85-8141-DF024501A05D.jpeg
 

Norrland

Vacheron
2-Faktor
Hej! Behöver Er hjälp..undrar om det är värd att köpa en Panerai 560 för cirka 43 000? Den är manuell, 8 dagar, köpt 2016 i Italien och är i bra skick, enligt säljaren? Har någon erfarenhet med den klocka? Tack på förhand! Milan
Det låter som den klockan som en god vän till mig har ute på Blocket (Gotland)? Om det är så, så var jag inblandad när han köpte den i höstas. Den har även ägts av medlemmar här tidigare och isf kan jag gå i god för säljaren men jag har inte sett klockan på ett halvår. Vad gäller pris så går det alltid att hitta dyrare och billigare och det som är dyrt för någon känns rätt för ngn annan.
 

M.I.

Omega
Jag har haft min drygt 1år och är fortfarande nöjd. 8 dgr verket är galet bra (i min iaf). Drar upp den 1 gång/vecka men låtit den gå till stopp ett par ggr, då har den stannat efter 9+ dgr. Dessutom förvånansvärt bra tidshållning men det sköna att vara utan sub-sekund är ju att man inte märker när den driver några sekunder.
Här uppdragen för ny vecka!
FF4A9E6C-2362-4D85-8141-DF024501A05D.jpeg
Hej! Tack ditt svar märkte jag nu att klockan inte har sekundvisare som kan det vara en nackdel, enligt mig...Verkar att jag behöver tänka lite till...Vänligen, Milan
 

keroro

Rolex
2-Faktor
Jag har en 510 från 2014 (samma urverk med subsekund) och den diffar 5-6s/dygn även efter snart 6 år... så från 2016 bör inte vara något problem vad gäller servicen. Men som med allt annat så beror det ju helt på hur klockan har använts i dessa år.
 

Shevchy

Breitling
560 är ju en bra klocka i sig och den tappar inte mycket värde. Dock så är ju servicen rätt dyr generellt. Såg den på blocket också bra pris tycker jag och av bilder bedöma så var det bra skick på den.
 
Topp