• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ska köpa en ROLEX Explorer II VIT - Värdeintyg från Rob E

16570 utan B/P för 44k och utan möjlighet till kurir. Det finns enklare sätt att få ont i magen.

Bara saken att du är såpass osäker att du skapar en tråd här borde vara tillräckligt för att få dig att inse att du är ute på djupt vatten.

Spar dina pengar och leta efter en klocka som är närmare dig eller från reko medlem här. Lycka till hur som :)

Får så mycket bra hjälp här så vad tror ni om detta värdeintyg äkta?

Bilagor

• Rolex.jpeg
    Rolex.jpeg
    89.1 KB · Visningar: 5
Ska ses så jag ska klämma på den också.
Men kommer du kunna avgöra om klockan är korrekt?
Jag menar inte att du inte skulle kunna avgöra det men det är ju ganska mycket att tänka på -->

Är det rätt länk för klockan, stämmer det överens med årtal?
Är det en originaltavla eller en service tavla?
Är klockan sönderpolerad?
Hur går klockan?

Har du inga bilder på den?

Det är ju inte omöjligt att fått tag i ett originalvärderingsintyg och leverera med en bajsklocka...

Får så mycket bra hjälp här så vad tror ni om detta värdeintyg äkta?
Oavsett om intyget är äkta eller ej kan klockan vara en annan. Köp inte förutom från kända handlare/säljare med gott renommé om du inte kan dina grejer. Har du klämt på en 16570 förr? Jag har faktiskt inte det och skulle tveka på att köpa en från okänd säljare.

Vad ska jag ha ett intyg till för?
Det finns oändligt med anledningar.

Lek med tanken av att säljaren har tryckt i ett kinesiskt kvartsverk efter att intyget har utförts.

Och... Intyget är gjort, butiken har tagit betald för det - affären är stängd. Rob E (och övriga butiker) kan inte lägga tid på ärenden likt dessa utan att ta betalt. Det är jätterimligt.

Då får jag göra ett nytt värdeintyg! Är det någon butik i Sthlm där man kan göra det på samma dag? Jag tänker mig att köparen och säljaren träffas i butiken och när värdeintyget är klart så gör man affären.

Här kommer en första bild. Ska se om jag kan ta fram fler senare idag. Om någon har någon uppfattning om allt är OK.

Bilagor

• r1.jpeg
    r1.jpeg
    101.2 KB · Visningar: 4
Har för mig att rob E tar 1600kr för intyget. De hinner inte med att göra det på en dag. Så var läget för ca en månad sedan i alla fall.

Jag hade helt klart gjort ett nytt intyg. Inte betlat förens det stod klart att allt stod rätt till.

Hoppas allt går väl och lycka till!

Tillbaka
Topp