• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ska köpa klocka till min sambo - hans första i vuxen ålder

Lilivanilli

Breitling
Tjena,

Jag tänkte ge min sambo en klocka i födelsedagspresent och eftersom att han aldrig använt någon i vuxen ålder så kanske det är lite svårt att veta vad han gillar. Men jag tror att jag kan ha en hum och tänker att med er hjälp så kommer det bli så satans bra!

Han gillar kläder och lägger mycket pengar på dem när han väl handlar. Oftast går han i mörka jeans som sitter bra och smårutig skjorta. pikétröja eller någon stickad tröja till det. Jag får för mig att han skulle uppskatta en klocka med länk, snarare än med läderarmband. Rent utseendemässigt tror jag att det inte får vara för mycket jox på urtavlan utan cleant och snyggt- Gärna också en silverfärgad klocka med en inte allt för utstickande färg på urtavlan. Låter kanske luddigt, hoppas någon där ute fattar.

Anyhow - jag tänkte att jag skulle lägga runt 3000 pix på hans present så det hade varit fint om klockpriset hade kunnat landa där nånstans dådå..

Uppskattar all hjälp jag kan få och tackar på förhand.
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Hej och välkommen :)

En fin tanke som vi förhoppningsvis kommer att kunna hjälpa dig med.
En snabb fråga, är vintage aktuellt eller vill du att det ska vara nytt?

Mvh.
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
Tycker att en Certina DS Action diver funkar till det mesta. Överskrider dock din budget med ungefär 2k.
c013.407.11.051.00_2.jpg
 

Lage

Omega
Köp nytt. Satsa på Certinan som snoozarn rekommenderar. Bra kvalitet, stilren och lätt att lämna in för service var som helst.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
M
Mycket fin. Precis, nåt åt det hållet. Finns det någon sådan med inte svart urtavla? Eller det kanske man vill ha? Mvh/Totalt lost

Svart tavla håller alltid bäst i längden.

Själv hade jag kört på en Seiko SARB033 eller SARB035 beroende på vilken tavla du tror han föredrar. Bra urverk, bra finish, sjukt mycket klocka för pengarna och kostar PRECIS 3000kr.
1211140d1378267766-seiko-sarb-033-035-img_5970_naruce.jpg

1211142d1378267784-seiko-sarb-033-035-sarb11.jpg
 

Emil

Cartier
klockor är individuellt och brett i smak och tycke!
Inom den prisramen så är Seiko ett bra alternativ som uppskattas av många. seiko sbdc001 "sumo" var det uret som verkligen fick mig att öppna ögonen för klockor. det är ett stabilt ur som sticker ut ur mängden och gör sig bekväm på armen, klockan kan köpas över nätet för strax över 3000kr.
det smartaste är kanske att köpa ett presentkort om du har svårt att bestämma dig, eller är tanken att beställa över nätet?
 

Lilivanilli

Breitling
klockor är individuellt och brett i smak och tycke!
Inom den prisramen så är Seiko ett bra alternativ som uppskattas av många. seiko sbdc001 "sumo" var det uret som verkligen fick mig att öppna ögonen för klockor. det är ett stabilt ur som sticker ut ur mängden och gör sig bekväm på armen, klockan kan köpas över nätet för strax över 3000kr.
det smartaste är kanske att köpa ett presentkort om du har svårt att bestämma dig, eller är tanken att beställa över nätet?

Antingen beställa över nätet eller köpa i New York nu när jag ska dit om två veckor. Men jag tror att jag har koll på vad han gillar - vi har kollat en del på klockor och han har ändå åsikter liksom. Men hittar jag ingen som är klockren (höhö) så får det förstås bli ett presentkort.
 
  • Like
Reactions: P-A

Emil

Cartier
Antingen beställa över nätet eller köpa i New York nu när jag ska dit om två veckor. Men jag tror att jag har koll på vad han gillar - vi har kollat en del på klockor och han har ändå åsikter liksom. Men hittar jag ingen som är klockren (höhö) så får det förstås bli ett presentkort.

Priserna i USA är oftast mycket bättre än i tex. Sverige så det kan vara ett bra alternativ då utbudet där är större än hemma.
ge oss lite info om hans "åsikter" gällande klockor så kan vi försöka hitta något som passar, om inte annat en bra riktlinje att leta efter!
 

Lilivanilli

Breitling
Priserna i USA är oftast mycket bättre än i tex. Sverige så det kan vara ett bra alternativ då utbudet där är större än hemma.
ge oss lite info om hans "åsikter" gällande klockor så kan vi försöka hitta något som passar, om inte annat en bra riktlinje att leta efter!

Han gillar stilrent, det ska definitivt vara silver, urtavlan ska gärna innehålla så lite grejor som möjligt - helst bara siffror. Gillar storleken på seiko-klockorna som en presenterade här, den får inte vara större och bli för klumpig bara. Eftersom han aldrig använt klocka innan så är det kanske svårt att börja bära en som accessoar, och därför måste det vara en klocka som man vill bära för att den är snygg snarare än för att den visar tiden och är praktisk.
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Antingen beställa över nätet eller köpa i New York nu när jag ska dit om två veckor. Men jag tror att jag har koll på vad han gillar - vi har kollat en del på klockor och han har ändå åsikter liksom. Men hittar jag ingen som är klockren (höhö) så får det förstås bli ett presentkort.


Ska du till New York kan du kliva in på Macy's där utbudet är riktigt stort i din prisklass!
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
En annan rolig detalj med Seikon jag föreslog är att den har glasbaksida så man kan se det automatiska urverket. Brukar uppskattas av personer som inte har så stort klockintresse.
Seiko_SARB033.jpg
 

Emil

Cartier
En annan rolig detalj med Seikon jag föreslog är att den har glasbaksida så man kan se det automatiska urverket. Brukar uppskattas av personer som inte har så stort klockintresse.


*bild



Blir lätt att man stirrar sig blind, när man väl vaknar till så frågar man sig själv -Vad är det jag tittar på egentligen! :)
 

Bojke

Wicket Wystri Warrick
2-Faktor
Även Hamilton:en som jag länkade en bild till har glasbaksida. Dessutom har den solida ändlänkar! Jag är inte säker på priset, men jag skulle tro att den ligger någonstans runt 3k. Svart urtavla är nog vägen att gå!
 
Topp