• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ska OT annonser kosta pengar? ( Rösta)

Ska OT annonser kosta?


  • Totala väljare
    91
  • Enkät stängd .

Kson

Patek
2-Faktor
Ska OT-anonnser kosta pengar?
Kan tänka mig att dessa pengar går direkt till barncancerfonden eller till ett konto där forumets grundare fördelar pengarna till olika uppdateringar... Kom med idéer?!
Själv tycker jag att OT- annonser ska kosta då de tar för stor del på detta klockforum..
Är jag fel ute eller är detta något vi tillsammans kan bestämma?

Trevlig lördag :)

/ Kristoffer
 

Kson

Patek
2-Faktor
OT-annonser är en egen del, kan enkelt filtreras bort. Det jag skulle vilja ha som funktion är att både se säljes och säljes/bytes samtidigt dock. Sen håller jag med om att företags- och "säljer-åt-kompis"-annonser bör kosta.


Stämmer, då kanske problemet inte är så stort...
 

Chuck

Patek
2-Faktor
Tror att på sikt blir forumet mer OT än (ON)T, oavsett om man vill det eller ej. Tycker de kul här


Skickat från min iPad med Tapatalk
 

jandan

Panerai
Företag som annonserar skulle kunna bidra lite till forumets kostnader. Vi andra får ju ett gratis forum som är mycket bra.
 

cab

Audemars
2-Faktor
Mycket sådana här trådar nu på senaste tiden, tycker det är bra som det är. Skönt att det inte är för många regler till höger och vänster. Skulle det bli extremt mycket OT går det väl att skapa ett underforum för OT i så fall.

Kan hålla med lite om företagen men skönt också att de visar upp sina klockor här också så slipper man in på deras sidor och kolla.
 

Holmqvist

Patek
2-Faktor
Tycker detta sköts så snyggt, så varför krångla till det?
Man kan ju begränsa antalet OT/medlem om det blir problem längre fram.
Vissa OT är rätt kul faktiskt. :)
 

MJ24

Patek
2-Faktor
Kanske därför de använde bulvaner!?

Vad då...så företag använder bulvaner för att annonsera gratis på ett forum som redan är gratis att annonsera på...eller vad menar du?
Skall det vara ironiskt menat...eller vill du bara vara emot det mesta för att ha något att diskutera?
 

Hugii

Audemars
Eftersom de OT annonser blir oxå såkda så tycker inte jag att ska behöva krånga så mkt. Jag tittar aldrig på de men de stör inte mig heller. Tycker det är bara kul att folk här kan hitta till varandra. Men skulle jag behöva nåt som dessutom finns hör som OT då hade jag köpt hellre här än på blocket.
 

Dicktatorn

NJA 1980 s. 725.
Friends Of KS
Vad då...så företag använder bulvaner för att annonsera gratis på ett forum som redan är gratis att annonsera på...eller vad menar du?
Skall det vara ironiskt menat...eller vill du bara vara emot det mesta för att ha något att diskutera?

Det var ett tråkigt skämt med tanke på gårdagens tråd om folk som säljer klockor åt företag. Tycker dock att det på senaste har blivit ett sjuhelvetes gnäll om dittan, dattan och duttan. Varför inte bara acceptera att forumet inte alltid kanske passar just dig i alla situationer utan att starta gnälltrådar.
 

Erik1

Patek
2-Faktor
Tycker att en underkategori för OT vore på sin plats med tanke på att många verkar störa sig på det, men lika många vill köpa och sälja OT saker här. Men det är endast om någonting ska ändras, tycker faktiskt att det är soft med lite mer laidback inställning och att det sköter sig självt.

Företagsannonser har jag inte mycket till övers för. En tråd per försäljare med ordentliga beskrivningar på objekten och inte bara länkar till externa sidor vore rimligt.
 

MJ24

Patek
2-Faktor
Det var ett tråkigt skämt med tanke på gårdagens tråd om folk som säljer klockor åt företag. Tycker dock att det på senaste har blivit ett sjuhelvetes gnäll om dittan, dattan och duttan. Varför inte bara acceptera att forumet inte alltid kanske passar just dig i alla situationer utan att starta gnälltrådar.

Felpost...ger upp här...
Orkar bara inte bry mig mer...
 

R0B

Panerai
OT-annonser är en egen del, kan enkelt filtreras bort. Det jag skulle vilja ha som funktion är att både se säljes och säljes/bytes samtidigt dock. Sen håller jag med om att företags- och "säljer-åt-kompis"-annonser bör kosta.
Håller med! Lite hängigt att sitta och kika igenom alla annonser, men väljer man bara säljes så kan man ju gå miste om något fint objekt i säljes/bytes.

Mycket bra förslag att slå ihop eller ha möjlighet att välja båda!
 

Hugii

Audemars
Tycker att en underkategori för OT vore på sin plats med tanke på att många verkar störa sig på det, men lika många vill köpa och sälja OT saker här. Men det är endast om någonting ska ändras, tycker faktiskt att det är soft med lite mer laidback inställning och att det sköter sig självt.

Företagsannonser har jag inte mycket till övers för. En tråd per försäljare med ordentliga beskrivningar på objekten och inte bara länkar till externa sidor vore rimligt.


Håller med. Egen Underkategori för OT. Så är allt löst. de som vill dela med annat får göra det ostört och deras annonser hamnar inte bland klockannonser.
 

emilarne

Cartier
Ser inte problemet, tycker t.ex.att BOTL´s cigarrer passar ypperligt på detta forum som uppenbarligen är fullt av livsnjutare :) Jag menar, så jäkla mycket OT är det väl inte?!
 

orre

Cartier
Att skapa en egen del för OT, som vissa föreslagit, skulle bidra till ännu mer OT. Jag tycker att det är bra som det är nu, tom att vissa OT-säljtrådar endast tillför något som exempelvis @BOTLs cigarrer som emilarne påpekad. Däremot kanske man borde sätta upp ännu tydligare riktlinjer som gör att folk tänker en extra gång innan de postar men med tanke på den senaste tidens diskussioner kommer det nog av sig självt successivt.
 

corbendallasx

Friends of KS
Mycket gnäll om OT kan även jag tycka. Ser inte OT som ett problem alls som det ser ut nu. Om en tråd verkar intressant, då kollar jag den, oavsett om den handlar om klockor eller inte. Alla trådar om klockor är inte automatiskt intressanta.
Det är väl ganska tydligt att det är mer än bara klockintresset som delas av många medlemmar här.

Förslaget om att kunna filtrera K&S bättre hade löst alla "problem" där i alla fall. Att kunna se både Säljes och säljes/bytes vore kanon, som det är nu filtrerar jag inte alls för det är helt enkelt för struligt. Allt som oftast vill jag slippa se alla köpesannonser tex.
 

F-L-P

Panerai
Ska OT-anonnser kosta pengar?
Kan tänka mig att dessa pengar går direkt till barncancerfonden eller till ett konto där forumets grundare fördelar pengarna till olika uppdateringar... Kom med idéer?!
Själv tycker jag att OT- annonser ska kosta då de tar för stor del på detta klockforum..
Är jag fel ute eller är detta något vi tillsammans kan bestämma?

Trevlig lördag :)

/ Kristoffer

Nej. Det är är inget vi tillsammans kan bestämma. Det är upp till forums ägarna. Gillar man inte ot, filtra bort det. Tar typ 3 sek.

Fin tanke men som redan nämnts: detta är ingen demokrati och bör i min mening inte heller sträva efter det.
 

BOTL

Panerai
Är det inte rimligt att ta upp sånt här med forumets ägare? Jag har totalt 3 annonser här på 5 månader, i min mening inte nåt överdrivet antal men det är upp till forumets ägare att ta ställning till såna frågor. För medlemmarna är det upp till oss att respektera det och gilla läget.
 

Kson

Patek
2-Faktor
Är det inte rimligt att ta upp sånt här med forumets ägare? Jag har totalt 3 annonser här på 5 månader, i min mening inte nåt överdrivet antal men det är upp till forumets ägare att ta ställning till såna frågor. För medlemmarna är det upp till oss att respektera det och gilla läget.

Det är dom som bestämmer och hade inte tänkt att denna tråd skulle göra någon större skillnad men ville ändå lyfta ämnet :)
 

Dalomo

Rolex
2-Faktor
Diskussionen om OT kommer aldrig ta slut utan vilar lite ibland bara. KS är dock i vissa fall ett självspelande piano då denna diskussion lyft titt som tätt för att oftast sluta i att det är rätt bra som det är med vissa tips och trixs på vägen. Det är det som är musikalitet. Tycker fö inte heller att OT är något problem och bör inte uppmanas med en egen del. Kom ihåg var du är ibland bara. Carry on.
 
Topp