• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

ska snart köpa en ny klocka tissot t-touch eller tissot prs 516 eller sinn 556

tissot t-touch eller tissot prs 516 eller sinn 556

  • t-touch

    Röster: 6 8.3%
  • prs 516

    Röster: 6 8.3%
  • sinn 556

    Röster: 51 70.8%
  • sinn 103 st

    Röster: 9 12.5%

  • Totala väljare
    72

Thezz

Omega
jag ska köpa ny klocka snart behöver inte var någon av dom här tre men det är dom jag gillar bäst ljust nu. men kom även gärna med förslag på andar klockor som ni skulle rekommendera.
 

Bilagor

  • T091_420_46_051_01.png
    T091_420_46_051_01.png
    115.6 KB · Visningar: 326
  • tissot.png
    tissot.png
    184.8 KB · Visningar: 313
  • ladda ned.jpg
    ladda ned.jpg
    9.1 KB · Visningar: 278

Landshark

Cartier
Varför fortsatte du inte i förra tråden; "av slut nings klo cka"
Där du ju faktiskt fick vettiga tips...
;)
 

Thezz

Omega
skulle någon kunna förklara lite mer om sinn efter som jag hörde om märket för första gången för en vecka sedan
dessutom har jag lite svårt att hitta information om den eftersom det mesta jag hittar stor på tyska. så jag har förstått att det är en klocka från Tyskland och företaget startades under 60 talet
 

Fido1

Panerai
Pledge Member
2-Faktor
skulle någon kunna förklara lite mer om sinn efter som jag hörde om märket för första gången för en vecka sedan
dessutom har jag lite svårt att hitta information om den eftersom det mesta jag hittar stor på tyska. så jag har förstått att det är en klocka från Tyskland och företaget startades under 60 talet

Du har säkert hunnit kika på denna sida this HTML class. Value is https://www.sinn.de/ men om inte så kan den säkert svara på en hel del svar innan de som kan Sinn bättre fyller i med svar :)
 

joF

Panerai
Sinn 556 är en klocka som jag varit sugen på länge, så helt klart den. Sval klocka.
 

SwedishMade

Cartier
Jag skulle köpa Sinnen med metallarmbandet då detta ALLTID är bra att ha, och sedan eventuellt betala lite extra för att få med gummiarmbandet. Vill du lyxa så köp till läderarmbandet, men om du har "en budget" att tänka på tycker jag att ett Hirsch-läderarmband för 300-500 kan vara nästan lika fint.

När du köpt Sinnen kan du komplettera med en Casio för 300-1000 kr som du kan ha vid "grovjobb", när du sportar hårt, skall ta tid etc..

Lycka till!
 

Thezz

Omega
Men om det nu är sinn man ska skaffa. ska man då ha sinn 556 eller sinn 104 den som ligger på en gul duk är sinn 556
 

Bilagor

  • Screenshot_2015-07-04-15-51-43.png
    Screenshot_2015-07-04-15-51-43.png
    112.2 KB · Visningar: 102
  • Screenshot_2015-07-04-13-25-50.png
    Screenshot_2015-07-04-13-25-50.png
    112.3 KB · Visningar: 110

Thezz

Omega
vad är bäst på klockan att ha sphir glas eller att ha någon form av härdat plast glas som sinn använder på sina 103

och vad är det här med lågt tryck resistent kan man inte flyga med klocka eller är det bara jag som upfatar det fel
 

Landshark

Cartier
Det här kommer jag säkert att få en hel del skit för, men jag förstår inte poängen med Sinn-hypen...
De må vara hur bra som helst! Punkt! Men - i min inskränkta värld - liknar det något man köpt på Clas Ohlson eller Hobbex.
No-name-gubbklocka... (ref 556)...
Gillar inte utseendet, gillar inte namnet, gillar inte "loggan" (eller rättare sagt typsnittet).

Min högst subjektiva och personliga åsikt. Ös på med skit, jag är inställd på det... :sorry::drowning::)
 

SwedishMade

Cartier
556i är trevlig både på länk och gummi. Även bra tryck i lume.
image.jpg
image.jpg
Det här kommer jag säkert att få en hel del skit för, men jag förstår inte poängen med Sinn-hypen...
De må vara hur bra som helst! Punkt! Men - i min inskränkta värld - liknar det något man köpt på Clas Ohlson eller Hobbex.
No-name-gubbklocka... (ref 556)...
Gillar inte utseendet, gillar inte namnet, gillar inte "loggan" (eller rättare sagt typsnittet).

Min högst subjektiva och personliga åsikt. Ös på med skit, jag är inställd på det... :sorry::drowning::)
Ok, men vad är bättre för under 10k SEK nytt?
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Det här kommer jag säkert att få en hel del skit för, men jag förstår inte poängen med Sinn-hypen...
De må vara hur bra som helst! Punkt! Men - i min inskränkta värld - liknar det något man köpt på Clas Ohlson eller Hobbex.
No-name-gubbklocka... (ref 556)...
Gillar inte utseendet, gillar inte namnet, gillar inte "loggan" (eller rättare sagt typsnittet).

Min högst subjektiva och personliga åsikt. Ös på med skit, jag är inställd på det... :sorry::drowning::)
De har lång historik och använder sig av många roliga tekniska lösningar, exempelvis "torrampull". Stilren design och helt OK kvalle, men framförallt är de ju relativt billiga eftersom de inte gör sina egna urverk. Dykarklockorna är riktigt nice, men man ska inte förvänta sig alltför mycket av deras instegsmodeller. Man kan dock i princip räkna med bra lume, bra specifikationer, bra länkar och OK urverk.
 

Thezz

Omega
var och kollade på Eriksons urhandel och sinn 103 är väldigt trevlig men jag skulle vilja ha lite mer info om urverket som sitter i klockan för jag vet att tissot har samma i sin prs 516 (inte prs utan bar vanliga 516 se bild) men är 11 000 kr billigare. så någon som sitter på info om uret och om någon skulle kunna göra valet lite lättare för mig mellan sinn 103 och tissot prs 516. själv tyckte jag att 103 var trevligare än tissot men 11 000kr mer är lite väl mycket tycker jag
 

Bilagor

  • T044_430_21_041_00_1.png
    T044_430_21_041_00_1.png
    70.6 KB · Visningar: 110

nöt

Vacheron
2-Faktor
Har hellet inte förstått hypen med 556. Det kan vara den tråkigaste klocka som någonsin gjorts?
Vill man ha den simplare typen av tavla tycker jag ett riktigt B-uhr från Stowa är mycket roligare.
Tex denna:
1431343519-18257.jpg
Flieger_Unitas_6498_r_ck_80.jpg
 
Topp