• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

ska snart köpa en ny klocka tissot t-touch eller tissot prs 516 eller sinn 556

tissot t-touch eller tissot prs 516 eller sinn 556

  • t-touch

    Röster: 6 8.3%
  • prs 516

    Röster: 6 8.3%
  • sinn 556

    Röster: 51 70.8%
  • sinn 103 st

    Röster: 9 12.5%

  • Totala väljare
    72

Thezz

Omega
kan någon ge bra argument till att daniel wellington är den sämsta klockan som någonsin har gjorts (min pappa såg dom när vi åkte ålands färja och tyckte dom såg ut att vara väldigt bra) jag har redan försökt med dom är tjejiga och att kvalitén är att jämföra med en valfri kinesisk bil
 

Kleiz

Rolex
2-Faktor
kan någon ge bra argument till att daniel wellington är den sämsta klockan som någonsin har gjorts (min pappa såg dom när vi åkte ålands färja och tyckte dom såg ut att vara väldigt bra) jag har redan försökt med dom är tjejiga och att kvalitén är att jämföra med en valfri kinesisk bil

Det är en dressad klocka. Jag har alltid tyckt det är konstigt att så många ungdomar springer runt med dressare. Med andra ord är den inte heller vattentät, tror inte det passar så många 15-åringars livsstil.
 

Limpas

Cartier
Det här kommer jag säkert att få en hel del skit för, men jag förstår inte poängen med Sinn-hypen...
De må vara hur bra som helst! Punkt! Men - i min inskränkta värld - liknar det något man köpt på Clas Ohlson eller Hobbex.
No-name-gubbklocka... (ref 556)...
Gillar inte utseendet, gillar inte namnet, gillar inte "loggan" (eller rättare sagt typsnittet).

Min högst subjektiva och personliga åsikt. Ös på med skit, jag är inställd på det... :sorry::drowning::)
Ok. Nej, 556 är inte full med diamanter, guld och sunburst. Det har du alldeles rätt i. Men bryr man sig bara om utseendet på klockan så vet jag inte hur pass klockintresserad man är. Har du ens klämt på en Sinn? Läst om deras historia? Det kallas känsla och är ofta den största anledningen till att jag känner ha-begär för en viss klocka. Sinnen må se enkel ut, men känslan i den är riktigt bra. T-touchen däremot är och ser ut som en leksak. För mig är valet enkelt :)
 

Thezz

Omega
omega eller sinn min kommpis menar att sinn ett hitte på märke och jag menar att man betalar det dubbla bara för att ha omega märket på klockan
 

Skeeter

Panerai
omega eller sinn min kommpis menar att sinn ett hitte på märke och jag menar att man betalar det dubbla bara för att ha omega märket på klockan
Om Sinn är ett "hitte på" märke så är väl i princip alla utom möjligtvis det som var först men t.ex armbandsur, kronograf etc "hitte på", motsvarigheten i bilvärden skulle vara att alla bilmärken är "hitte på" utom Mercedes som har kopplingar bakåt till 1:a bilen och möjligtvis Ford som satte världen på 4-hjul iom att man var först med löpande bandet i bilindustrin (inspirationen kom från slakteribranchen).
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
omega eller sinn min kommpis menar att sinn ett hitte på märke och jag menar att man betalar det dubbla bara för att ha omega märket på klockan
Nu får du ta och kamma dig! Vem tror du har bäst koll på klockor? De som bor på Klocksnack, din pappa, eller din polare som inte vet vad Sinn är?

Du har fått resultatet på din undersökning. Duger inte det för din polare eller din pappa så säg till dem att regga sig här så kan vi ta argumentationen direkt med dem. :)

Att jämföra DW med Sinn är ju bara löjligt.
Har du fått en budget så använd den utifrån vad du tycker. Du vet redan vad vi på KS tycker.
 
Topp