• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ska till Rom, har något tips på något jag inte får missa?

pulpen

Cartier
2-Faktor
Ska åka till Rom. Finns det något i klockväg jag inte bör missa? Någon speciellt bra/välsorterad handlare? Kanske någon vintagehandlare? Vet någon kanske hur priserna är?
 
Var där för några veckor sedan och IWC skulle då öppna en en egen affär där i närheten av Spanska trappan, vid Piazza di Spagna..Trappan är för övrigt väldigt nära till stans lyxigaste gata för shopping, Via Condotti, där det fanns några klockaffärer, Omega hade en egen om jag inte minns fel. Vet inte om det var det du sökte men något iaf!
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Var där förra helgen.

Ja det finns en iwc-butik till höger om spanska trappan.

Finns en liten vintage butik på en tvärgata till via condotti (på höger sida om du går från via corso eller på vänster sida om du går från spanska trappan)

Finns några andra butiker med fina klockor på via del babuino (rolex, ap)

Romaorologi säljer beg och ligger på via Cavour

Blev bestulen på mobilen dock. Så håll koll på dina grejer. Är väldigt mkt folk på turistgatorna samt en jävla massa jobbiga gatuförsäljare överallt...
 

pulpen

Cartier
2-Faktor
Tack alla för tipsen. Visste väl att det var värt att lägga ut en fråga :)

JS_80: trist att bli av med mobilen, bra att även höra om sånt, så kan man vara lite extra försiktig.

Är det någon skillnad på priserna mot Sverige?
 

Jokkmokkswe

Cup of Jawa
2-Faktor
Omega affären är väl ett måste, bättre än den i New York iaf. Men hela den gatan är nice att gå på
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Finns lite alla möjliga klockaffärer i Rom, själv lyckades jag inte besöka en enda när jag var där. Tipsar dock om att om möjlighet finns se till att gå på någon fotbollsmatch:)

Trevlig resa :)
 
Topp