Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Amen, våg o fågelbakgrundsyoga musik i all ära, men tiktok ”musiken” är ljuvare…Finns inget mer fridfullare , än att somna till ljudet av en tickande klocka
Som tex Eterna cal 852 , dom tickar riktigt högt..
Den sämsta klocka jag ägt var en flieger med något Miyota-verk (har glömt vilket) som lät och vobblade så högt att det var pinsamt att ha den bland folk. Den flippade jag illa kvickt och har därefter hållit mig borta från Miyota. Så jag skulle väl svara att jag föredrar tysta klockor, också för att jag har ett nattduksbord med inbyggd förvaring som tenderar att agera resonanslåda...
Ha ha, charmigt såklart o sicket namn/verkTycker det låter som det verket var defekt av någon anledning eftersom jag inte hört att Miyota verk ska vara extremt skramliga.
Däremot gamla Citizen Jet verk är riktigt högljudda i uppdraget, hårt mekaniskt som raka drev i växellådan.
Hundar brukar börja skälla när man går förbi morrandes.
Kan inte bestämma mig om det är charmigt eller vidrigt.
![]()