• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Skaffa schysst väggklocka! Visa din!

LongCon

Miss Softie
2-Faktor
Funderar om den skall vara mekanisk, quartz, atomur eller vad!?

Har sett några prisvärda från Seiko. Vill gärna ha en relativt underhållsfri klocka under 1000:-. Gammalt och nytt funkar men vill inte serva efter 5 år för flera tusen kronor.

Vad har ni för väggklockor? Släng upp en bild vettja!

Tips och förslag tas tacksamt emot :)
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Min ligger fortfarande nerpackad, och är till salu. :)
https://klocksnack.se/viewtopic.php?t=22

7923412282_c614593214_h.jpg
 

Edin

Panerai
Jag hade en, om än från Ikea, men den flög all världens väg då den tickade som tusan vilket ledde till att jag inte kunde sova. Nej, det fick bli en radiostyrd väckarklocka istället för min del. :)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jag är också lite sugen på detta, men det kanske får dröja lite. Mina konklusioner än så länge är att jag vill ha svepande sekundvisare och tyst gång, vilket flera väggur har. Radiokontakt vill jag inte ha, för flera väggklockor jag haft på jobbet med denna funktion har flippat ur (see what I did there?) totalt.
 

MacRulez4ever

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
50 tals zenith !

Går perfekt ;)




Sent from my iPån5, using Tapatalk
 

Bilagor

  • ImageUploadedByTapatalk1362644684.877329.jpg
    ImageUploadedByTapatalk1362644684.877329.jpg
    100.7 KB · Visningar: 233
En bild monterad på väggen förtjänar den också ;)
a3uqa9a8.jpg

Där sitter den ju perfekt!

Men jag måste erkänna en sak:
Första gången jag såg en sådan där (hos Tjorbjörn Holmer på Klockhuset i Skadom, för övrigt) trodde jag det var en elektrisk klocka; jag såg den lite på håll och missade uppdragshålet! Det är ju lite speciellt placerat, vilket - när man väl fattat det - gör klockan ännu mer speciell. :D
 
Senast ändrad:

MacRulez4ever

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Där sitter den ju perfekt!

Men jag måste erkänna en sak:
Första gången jag såg en sådan där (hos Tjorbjörn Holmer på Klockhuset i Skadom, för övrigt) trodde jag det var en elektrisk klocka; jag såg den lite på håll och missade uppdragshålet! Det är ju lite speciellt placerat, vilket - när man väl fattat det - gör klockan ännu mer speciell. :D

/ CuslonGodibb

Ja den är rolig å lite speciell ! En keeper [emoji106]
 
Topp