• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Skaffa schysst väggklocka! Visa din!

idagtisdag

Cartier
På tal om flygplansklockan från Breitling så har jag faktist en hängandes på väggen i vardagsrummet (inte lika stor som de som finns i Arlanda, men tillräckligt stor för mitt vardagsrum).
Väger ca 9-10kg skulle jag tro, älskar den!
420A4549-6CBA-40F3-8655-95510CA7A06C.jpeg

Fick den av en handlare som tog över en klockbutik här i Stockholm, dock så är han inte AD för Breitling. Så han hade ingen användning för den i sin nya butik ☺️

Stort grattis! Breitan behöver en armbandsmodell med den urtavlan och visarna.

Värdering? Lätt typ 30 000 SEK minst?
 

Wasabi

Panerai
Friends Of KS
2-Faktor
Stort grattis! Breitan behöver en armbandsmodell med den urtavlan och visarna.

Värdering? Lätt typ 30 000 SEK minst?
Tack :)
Billigaste jag har sett låg på 25k (ett par år sedan) och den dyraste jag har sett låg på 50k. Tror folk har lite svårt att värdera en väggklocka som aldrig såldes till allmänheten. Men jag har blivit erbjuden 35k.
 

NRE

Vacheron
2-Faktor
Tack :)
Billigaste jag har sett låg på 25k (ett par år sedan) och den dyraste jag har sett låg på 50k. Tror folk har lite svårt att värdera en väggklocka som aldrig såldes till allmänheten. Men jag har blivit erbjuden 35k.
En väggklocka från Breitling äger man inte.. ja ni fattar ;)
 

idagtisdag

Cartier
När släpper Breitling ett armbandsur lika snyggt som deras flygplansklockor?
ace597a1-f398-4bb1-942b-4ffa01c20835.jpg

På tal om flygplansklockan från Breitling så har jag faktist en hängandes på väggen i vardagsrummet (inte lika stor som de som finns i Arlanda, men tillräckligt stor för mitt vardagsrum).
Väger ca 9-10kg skulle jag tro, älskar den!
420A4549-6CBA-40F3-8655-95510CA7A06C.jpeg

Jag kan verkligen inte släppa det. Vilket annat märke är dumt nog att inte ha en klocka liknande sina ikoniska promotionklockor?

Rolex-Golf-Clock-L.jpg

omega-clock.jpg

bonmont-top2.jpg
 

Elias.A

Cartier
Ska snart flytta hemifrån och behöver därför införskaffa mig en väggklocka, vill gärna ha en stilren som inte är så flashig. Helst inte alltför dyr, några förslag?
 

Åsa6301

Breitling
Hej! Vill bara berätta historian om mitt nyinköpta gamla väggur till köket. Den saknade nyckel så jag åkte in till stora staden, dvs Stockholm och hittade en urmakare jag besökte, han hade passande nyckel och sa direkt " den här är för hårt uppdragen" och laga den kommer kosta jättemycket. Moloken åkte jag hem och läste diverse trådar och nån skrev att fjädern beckat igen av fett så lägg den varmt. Jag passade då på när skinka och jansson var i ugnen så låg den på spisen och gonade sig. Skruvade bort bakstycket och pillade på ett kugghjul och den hoppade igång direkt. Den har nu tickat på sedan julafton kl 12:30. Så hoppet var inte ute för min fina klocka. Gott Nytt klockår på er alla. Det är en Westerstrand med äggtimer.
 

Bilagor

  • wester (2).jpg
    wester (2).jpg
    94.7 KB · Visningar: 89

Jaggis

Who dares wins!
2-Faktor
Den gamla Swatchen jag haft på väggen sedan ’87 och som för 6 år sedan hamnade i äldsta sonens rum duger inte längre och har blivit förpassad till garaget. Risk att den slutar på tippen snart 🤷🏼‍♂️
 

Bilagor

  • D849283D-4B8C-46C0-BEAC-71506F29450D.jpeg
    D849283D-4B8C-46C0-BEAC-71506F29450D.jpeg
    491.3 KB · Visningar: 91

Burnman

Audemars
2-Faktor
Den gamla Swatchen jag haft på väggen sedan ’87 och som för 6 år sedan hamnade i äldsta sonens rum duger inte längre och har blivit förpassad till garaget. Risk att den slutar på tippen snart 🤷🏼‍♂️
Nej för fan!! Lägg ut den på k&s istället! Eller skänk den till mig. En sån där är ju perfekt väggklocka till en 6-åring som försöker lära sig klockan. Hans mor skulle för övrigt älska den (not) Men det finns nog fler än mig som har barn i lämplig ålder för något dylikt.
 

Jaggis

Who dares wins!
2-Faktor
Nej för fan!! Lägg ut den på k&s istället! Eller skänk den till mig. En sån där är ju perfekt väggklocka till en 6-åring som försöker lära sig klockan. Hans mor skulle för övrigt älska den (not) Men det finns nog fler än mig som har barn i lämplig ålder för något dylikt.
Håller på och renoverar en verkstad. Kanske åker upp där när jag är klar. Om den får plats. Annars auktioneras den ut till högstbjudande bidrag till BCF.
 
Topp