• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Skalenliga bilder Rolex

tissoter

Audemars
Funkar det inte med en post it som du skriver Rolex på och sätter på en annan klocka ;)
hehe skämt o sido, jag vet faktiskt inte men det bör det ju säkert någon ha gjort.
Hittade den här, dock inte Rolex
watch-cutouts.png


Länk https://www.caseyliss.com/2015/3/11/apple-watch-paper-try-on
 

MarcusE

Omega
Förstår det. Men tänker på äldre modeller osv! Mest för att få en indikation på vad som passar storleksmässigt :)
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Min personliga åsikt är att man generellt kan säga att allt under 36 mm ser konstigt ut på en man med dagens standard.
 

Pistol_Pete

Panerai
Det är just 36 jag är nyfiken på. :)
Jag har smala handleder. Här kommer en bild-jämförelse. Slutsatsen är att det går inte att avgöra förän du har testat själv vad som passar dig och vad du gillar.
Om jag får välja är moderna Rolex i 36mm bäst för mig, men samma kanske inte gäller dig. Testa och bestäm själv.


Ca. 34mm Rolex Precision från årtal 1965
image.jpeg


36mm Rolex Oyster Perpetual från 2014
image.jpeg


38 mm Tudor DD från 1972
image.jpeg
 

Kejsaren

Audemars
2-Faktor
Det är just 36 jag är nyfiken på. :)
36mm borde inte kännas konstigt om du är normalbyggd. Detta förutsätter att du idag inte kör +45mm då du är van vid stort. Eftersom olika boettutformning gör att klockorna upplevs som olika stora tror jag att du bör prova live. en 6-siffrig DJ upplevs enligt ryktet som större en en med färre siffror.
Finns intresse att prova 6-siffrigt så har jag en i Malmö om du nu finns här.
 

jÄger

Omega
Min personliga åsikt är att man generellt kan säga att allt under 36 mm ser konstigt ut på en man med dagens standard.

På samma sätt kan man hävda att alla klockor över 40mm ser ut som... min personliga åsikt, skippar ordet generellt för alla kan ha fel och har sett något monster på 47mm som jag tycker passade bra på en herre.
 

MarcusE

Omega
36mm borde inte kännas konstigt om du är normalbyggd. Detta förutsätter att du idag inte kör +45mm då du är van vid stort. Eftersom olika boettutformning gör att klockorna upplevs som olika stora tror jag att du bör prova live. en 6-siffrig DJ upplevs enligt ryktet som större en en med färre siffror.
Finns intresse att prova 6-siffrigt så har jag en i Malmö om du nu finns här.
Tack så mycket, tyvärr är jag i Stockholm :)
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Om jag inte missminner mig så ska klockorna vara skalenliga i katalogerna som finns att hämta hos AD, var så förr om åren iaf!

Glömde att skriva, att jag har själv klippt ut klockor från katalogerna för att se ifall det såg bra ut i storlek, bytte även tavlor, länk osv för att få en hint om hur det skulle se ut! Haha...kan lova att det gick åt kataloger :D.
 
Senast ändrad:

Kejsaren

Audemars
2-Faktor
Glömde att skriva, att jag har själv klippt ut klockor från katalogerna för att se ifall det såg bra ut i storlek, bytte även tavlor, länk osv för att få en hint om hur det skulle se ut! Haha...kan lova att det gick åt kataloger :D.
har funderat på om man kan ha varannan länkbit i TT och varannan i 904... Kanske skall gå lös med saxen...
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Så här kan/kunde det se ut när katalogerna fick smaka på saxen! Så sent som förra året så blev det att klippa ut denna DAYTONA för att få en hint!

dsc_23451-jpg.187615


En av Rolex Katalogerna som finns kvar efter den blivit utsatt.

Har för mig att det var en TT jag var ute efter här, alltså hade jag nog den blå tavlan på klockan till höger i bild.
DSC_7128.JPG
DSC_7129.JPG
DSC_7130.JPG



Till och med Bratte katalogen smakade saxen.
DSC_7131.JPG
DSC_7132.JPG
 

MarcusE

Omega
Så här kan/kunde det se ut när katalogerna fick smaka på saxen! Så sent som förra året så blev det att klippa ut denna DAYTONA för att få en hint!

dsc_23451-jpg.187615


En av Rolex Katalogerna som finns kvar efter den blivit utsatt.

Har för mig att det var en TT jag var ute efter här, alltså hade jag nog den blå tavlan på klockan till höger i bild.
DSC_7128.JPG
DSC_7129.JPG
DSC_7130.JPG



Till och med Bratte katalogen smakade saxen.
DSC_7131.JPG
DSC_7132.JPG
Haha!
 

MånsT

Rolex
Så här kan/kunde det se ut när katalogerna fick smaka på saxen! Så sent som förra året så blev det att klippa ut denna DAYTONA för att få en hint!

dsc_23451-jpg.187615


En av Rolex Katalogerna som finns kvar efter den blivit utsatt.

Har för mig att det var en TT jag var ute efter här, alltså hade jag nog den blå tavlan på klockan till höger i bild.
DSC_7128.JPG
DSC_7129.JPG
DSC_7130.JPG



Till och med Bratte katalogen smakade saxen.
DSC_7131.JPG
DSC_7132.JPG
Haha! Det är rätt, ibland får man ta saken i egna händer :)
 
36mm borde inte kännas konstigt om du är normalbyggd. Detta förutsätter att du idag inte kör +45mm då du är van vid stort. Eftersom olika boettutformning gör att klockorna upplevs som olika stora tror jag att du bör prova live. en 6-siffrig DJ upplevs enligt ryktet som större en en med färre siffror.
Finns intresse att prova 6-siffrigt så har jag en i Malmö om du nu finns här.
Jag tror som ryktet. Storleken på prislappen får klockan att växa i hjärnan.
 

Sveparn

Panerai
2-Faktor
Så här kan/kunde det se ut när katalogerna fick smaka på saxen! Så sent som förra året så blev det att klippa ut denna DAYTONA för att få en hint!

dsc_23451-jpg.187615


En av Rolex Katalogerna som finns kvar efter den blivit utsatt.

Har för mig att det var en TT jag var ute efter här, alltså hade jag nog den blå tavlan på klockan till höger i bild.
DSC_7128.JPG
DSC_7129.JPG
DSC_7130.JPG



Till och med Bratte katalogen smakade saxen.
DSC_7131.JPG
DSC_7132.JPG

Grymt, man får ju inte vara rädd för att prova :p allt som kan ge en indikation inför köp är av godo!
 
Upplever min sumo a 44mm som större än min dj på 36 så i minst ett fall har du fel. Dock får jag lika många kommentarer till dem, dvs noll.
Klart, jag tror inte att man förstorar den 8 mm i hjärnan, men kanske två? Testa något billigt på 36 mm. Fast vet man om det funkar det nog inte. Placeboeffekter funkar inte om man är medveten om vad som ska lura hjärnan.
 
Topp