• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Skall man köpa ett statusmärke, bara för att?!

DrDre

Patek
IMHO tror jag man kan vara äkta entusiast och plötsligt gripas av storhetsvansinne och därigenom transformeras till posör

Vi pratar alltid om icke entusiaster som fåfänga posörer, men kanske är vi precis lika fåfänga men också intresserade? Ja, jag vet inte, bara ngt som slog mig att bara för att man utvecklar ett intresse, så behöver väl inte fåfängan försvinna?
 

Equilibrium

Garth
2-Faktor
Vi pratar alltid om icke entusiaster som fåfänga posörer, men kanske är vi precis lika fåfänga men också intresserade? Ja, jag vet inte, bara ngt som slog mig att bara för att man utvecklar ett intresse, så behöver väl inte fåfängan försvinna?
Lite fåfänga är vi nog allt ;)
En posör i mina ögon är någon som lever för och njuter av att oavbrutet framhäva sig själv (sitt utseende, pengar, prylar osv) på ett påträngande och löjeväckande sätt.
 

Gummo

Joker
2-Faktor
Är det en motsättning mellan en äkta entusiast och en posör, eller kan man vara både och?
Tror nig att de flesta på detta forum med finare klockor är entusiaster och posörer. Det är ju uppenbart med dagens klocktråd samt paketöppningar osv. Själv är jag definitivt bägge.
Själv är jag bara posör. Har bara klocka på mig när jag tar bilder för internet :D
 
Topp