• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Skallagrimsons år i bilder

Då har jag snart varit medlem på KS ett helt år och efter inspiration av Ernesto tänkte jag bjuda på en liten kavalkad från detta år. Klockintresset fanns där sedan tidigare men något hände efter att man hamnade här...

Klocka nr 1:
Omega Aqua Terra Quartz.
Fin men sålde den efter en vecka... Batteritickandet kändes inte så kul...
IMG_2482.JPG



Klocka nr 2
Omega PO 2500 42 mm
Den här kändes betydligt bättre men det var ändå något som inte klickade... Den fick gå vidare efter någon månad.
IMG_2556.JPG



Klocka nr. 3
Seiko Sarb017 Alpinist
Den här klockan kändes som en fullträff men användes inte speciellt mycket. En fantastisk klocka som trots allt såldes efter ett halvår. Jag vill använda mina klockor och eftersom den blev liggande så fick den gå vidare. Detta är min första försäljning jag ångrar lite... Kanske blir det en ny i framtiden?
IMG_3136.JPG



Klocka nr 4
Tudor Black Bay
Min ögonsten, här hittade jag verkligen rätt. Denna är för mig den perfekta klockan som funkar till alla tillfällen. Från första stund har den känts klockren och förmodligen kommer den gå vidare till mina söner så småningom.
IMG_2937.JPG



Klocka nr 5
Seiko Orange monster
Ytterligare en klockren träff. På ett sätt tycker jag att klockan är ganska ful men jag gillar den som fan. För vissa klockor får man rätt känsla och Monstret är alltid skön att ta på sig. För mig är det den perfekta sommarbeatern och denna är en keeper. Även om jag tröttnar kommer den alltid vara värd mer än vad jag kan få betalt för den.
IMG_3113.JPG



Klocka nr 6
Magrette Regattare Tiki
Ytterligare en klocka som jag gillar men ändå inte använde. Vet inte varför det blir så med vissa, jag gillar dom på alla sätt men får inte till känslan riktigt... Testade olika armband men sålde vidare relativt snabbt.
8.JPG



Klocka nr 7
Seiko Sumo
Nykomling som anlände häromdagen. Första intrycket är mycket bra men inte 100%. Jag hade väldigt höga förväntningar på denna klocka och därför blev jag nog lite besviken på vissa aspekter. Har ändå en känsla av att denna kommer att växa och förmodligen stanna i klockrullen.
IMG_3944.JPG



Japp, det var det för detta år. Förmodligen blir det inga fler i år och antagligen blir det färre nästa år.
Jag gissar att det fortsättningsvis blir glesare mellan klockorna men kanske högre prislappar.

Tack för mig!
 

san

Cartier
2-Faktor
Trevlig resa! Kul att du hittade rätt med Tudorn och ännu trevligare att du bestämt dig för att det är en keeper som barnen så småningom kommer få ta över.

Vad är det med Sumon som du inte känner dig helt tillfreds med? Det är en grym modell och väldigt mycket klocka för pengarna :)
 
Trevlig resa! Kul att du hittade rätt med Tudorn och ännu trevligare att du bestämt dig för att det är en keeper som barnen så småningom kommer få ta över.

Vad är det med Sumon som du inte känner dig helt tillfreds med? Det är en grym modell och väldigt mycket klocka för pengarna :)

Lumeplupparna är något mindre är indexen och ocentrerade. Detta syns bara när man detaljstuderar men stör mig ganska mycket. Det rimmar illa med övriga kvaliteten på klockan.
 

Grafton

Dr Messerschmitt
2-Faktor
Trevlig resa och tråd! Jag förstår att du saknar alpinisten, den har lockat mig med. Får ta och prova vid tillfälle. Annars kan jag bara instämma med Marckus; jag ser ett vintage-hål att fylla 2015...
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Klocka nr. 3
Seiko Sarb017 Alpinist
Den här klockan kändes som en fullträff men användes inte speciellt mycket. En fantastisk klocka som trots allt såldes efter ett halvår. Jag vill använda mina klockor och eftersom den blev liggande så fick den gå vidare. Detta är min första försäljning jag ångrar lite... Kanske blir det en ny i framtiden?
Skaffa länken till den och du skall se att den får mer tid på armen. Mycket bra jobba-hemma-klocka.
 
Topp