• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Skambud eller prutning, var går gränsen?

JonWin

Basic
Alla vill vi göra en bra affär, gärna med hedern i behåll. Min tanke utgår ifrån att varan är någorlunda rimligt prissatt samt att efterfrågan är ok. Jag håller själv på att både köpa och sälja så jag stöter på en del, i mitt tycke, orimliga bud och motbud.

Var anser KS att gränsen går mellan ett rimligt startbud och ett skambud? Prutmån som är ok och motbud utan flexibilitet?

Som kopare kan jag bjuda precis vadsomhelst,och som saljare neka vilket bud som helst oavsett anledning.
Svarare an sa ar det inte.

Ar man sa finkanslig man tar illa upp over nagot man som saljare anser vara ett sk "skambud" bor man kanske pyssla med annat.
Finns gott om auktionshus och foretag som lever pa andras bekvamlighet.

Som kopare vill jag ju kopa sa billigt som mojligt,speciellt om jag bara ar sadar lagom intresserad. Gar det sa gar det,och ar mitt bud for daligt var det inget mer med det.
Ar jag riktigt intresserad och varan enl mig rimligt prissatt sa fattar ju aven jag att saljaren formodligen inte tar halften forsta dagen.

Bud och motbud hor till vid kop&salj. Kommer man inte overens sa ska man anda kunna skaka hand och vara okej med att det inte blev nagon affar.

Sjalva budet har jag inga problem med alls aven om det enbart ar 10% av vad jag begarde. Jag har sakert gjort samma sak under mina 20+ar i branchen
Vad jag stor mig mer pa ar dryga fanskap som inte ger sig utan borjag hota,grata,mailbomba,tjata etc efter att ha fatt ett nej. Jag andrar mig ju inte bara for att DU har en sjuk mormor,barn som bara maste ha,daligt med pengar,vill tjana slant pa min vara i din tur eller vad nu orsaken kan vara

Darfor ar internet fantastiskt....bara mailsvar och ett enkelt "Delete" sa forsvinner spoket ut i cyberrymden. Annat var det pa Gula Tidningens tid nar man uppgav telefonnummer och biltelefoner var sallsynt och kostade sadar 15kr/minut att ringa till.....

Tillbaka
Topp