• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Skandinaviska klocksamlarföreningen goes Antikmässan

Ariste

Audemars
2-Faktor
Kan mycket väl ha missat att "nyheten" om var nästa klockmässa anordnad av Skandinaviska klocksamlarföreningen hålls redan dryftats, so be it.
Lädervästarna flyttar nu in på Antikmässan i Älvsjö under den 12-15 februari. Undrar hur det påverkar den ordinarie utbudet av fakes som är lite av klockmässans signum. Har varit på klockmässan vid några tillfällen men alrig besökt någon antikmässa. Ni som vet, brukar det handlas mycket vintageklockor på antikmässor och är det en bra kanal att kränga vintageklockor i jämfört med Tratten, Blocket, KS, auktionshus? Med bra kanal menar jag, bra betalt utan knussel och tjafs. Med vntageklockor menar jag dinkor äldre än 1986 och till ett värde under 5k vardera.

image.jpg
 

Grafton

Dr Messerschmitt
2-Faktor
Herr Judit har varit där några år, ibland med riktigt trevliga klockor men övervägande hipster-Omegas :)
Annars är det ju inte något ställe jag kollar klockor på, precis. Your average loppis-utbud fast med Stockholmsmässan-påslag på priset, skulle jag säga. Någon enstaka lite mer intressant handlare, fast absolut inga fynd vad jag sett.
Fast det är en trevlig mässa i övrigt, har blivit liite "ungdomligare" de sista åren.
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
"Ta med de bästa klockorna ni har, den här publiken har pengar" :D

Låter som det kan vara en rolig tillställning, får se man får tid att kika förbi.
 

Ariste

Audemars
2-Faktor
Utförsäljning på G?:)

Har jag inte alltid det på g.:)
Det finns bärs på mässan!!

Nuff said.
Herr Judit har varit där några år, ibland med riktigt trevliga klockor men övervägande hipster-Omegas :)
Annars är det ju inte något ställe jag kollar klockor på, precis. Your average loppis-utbud fast med Stockholmsmässan-påslag på priset, skulle jag säga. Någon enstaka lite mer intressant handlare, fast absolut inga fynd vad jag sett.
Fast det är en trevlig mässa i övrigt, har blivit liite "ungdomligare" de sista åren.

Får Judit sålt med sin, i mina ögon sett, höga prissättning så finns det hopp.:)
Tror nog du kan kränga iväg ett gäng klockor hyfsat snabbt där. Förmodligen inte för maximalt pris, men du slipper ju skriva 300 annonser ;)
Slipper annonsskrivandet, PM:andet...lockande!:)
"Ta med de bästa klockorna ni har, den här publiken har pengar" :D
Låter som det kan vara en rolig tillställning, får se man får tid att kika förbi.
De använder en annan copy nu ser det ut som...:)....de bästa klockorna vill jag som samlare spara, det är resten som ska ut....
 
Vissa av gubbarna som står på klockmässan ställer även ut på mässan så dom har nog slagit två flugor i en smäll...'

Fick min inbjudan häromdagen, för m ig blir det perfekt eftersom jag vanligtvis går på antikmässan ändå...
'
 

Fixoflex

Patek
2-Faktor
Det låter ju ok! Säkerheten har ju alltid varit i centrum vid dessa evenemang. Det verkar som om det ordnar sig i detta fall! Tror att det blir en ny publik och ett annat intresse vid ett gemensamt event!
 

Strindberg

Patek
2-Faktor
Klockvästar (östar?) eller ej så ska jag med största sannolikhet dit, bokade hotell nyss i alla fall. Jag vet inte om jag har "tid" med ngn GTG av seriösare sort, men det vore kul att träffa på någon av er och kanske ta en snabböl och visa vänsterarmarna?
Jag kommer att gå på vernissagen på onsdagen, PM:a för nr eller säg hej till killen med stora polisonger och skinnskalle (jag är snäll).
 

Grafton

Dr Messerschmitt
2-Faktor
Jag går nog också på vernissagen, tar gärna en öl och synkroniserar klockorna. Jag är också snäll. Hugade kan höras på PM när det drar ihop sig.
 
Topp