• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Skapa en kvartett av en trippel

DonDraper

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Skulle behöva ha råd av er fellow klocksnackare!

Har precis signat på för nytt jobb och känner att jag kanske skall unna mig en klocka till i min lilla samling. Tankarna ändras varje dag som går så därför tänkte jag be er om råd och på så sett se om dessa stämmer överens med mina tankar!

Här har vi då trippeln som den ser ut idag, men vad saknas? Hit me!
image.jpg
 

Sond

Patek
Föga förvånande säger jag guld eller ren dressare. Dessa går ju utmärkt att kombinera i form av en Omega Seamaster från 60-talet. Ett annat sätt att resonera är ju att det går att komplettera med flera tillverkare. JLC, Omega eller Rolex?
 

DonDraper

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Den nya ingenieuren är riktigt läcker. Sitter fint på armen också med sin tjocklek på endast 10mm.
Exakt sitter verkligen som en smäck! Det enda minuset som jag ser det är att det ej är inhouse verk! Dock har det ju sina fördelar oxå! Svårt att hitta beggad dock då de är så pass nya!
 

Fiffi

Omega
2-Faktor
Snygg trippel - gillas!
Du har en dykare, chronograf och en halvdressare ... du saknar en GMT, sedan behöver du en reverso så är kvintetten komplett!
 
Finns mycket kul runt 30k

Någon får gärna rätta mig om jag har fel, men både reverso, guld-DJ, panna, speedy och annat skoj ryms väl inom den ramen..!

Ska det handlas nytt eller begagnat? :)
 
Ja det är just gulguld och fyrkantigt som jag har svårt för, men ingenting är ju omöjligt! Som med allt så fort man vågar testa så kan man ju bli Hooked!
Jag kan skriva under på det där..! Hade aldrig kunnat tänka mig varken fyrkantigt eller guld för ett år sedan.. Men det svänger fort! Nu är det bara budgeten som sätter gränserna. :bawling:
 
Topp