• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Skapa ett eget klockmärke

Icaras

Rolex
... och många älskar ju material med någon "story" bakom. Zuluband av samma material som NASA använder för rymddräkter (spelar ingen roll om det skulle vara ganska basic material), samma "tyg" som valfri biltillverkare använder (med samma färg på sömmen som i senaste modellen?) etc etc. Kolla även upp möjligheterna att göra något i trä! Kevlar? Kolfiber?
Krokodil är skoj, men varför inte lite gädda? Sälja älgskinn-naton till Tyskarna? Silvertejp?

Kom precis from ett brainstorming-möte på jobbet så har lågan uppe! :D
Du är ju helt galen. Om gädda inte spricker när det torkar så borde det vara givet att sälja det som premium till andra länder... typ "Svenskt handgjort klockarmband av gäddskinn" :D
Älgnaton hade varit riktigt coolt, lär ju bli ett par stycken på en hel älg. Sedan säljer ni banden till fanatiska tyskar för tusen tuss stycket... :D
 

Ruskprick

Panerai
2-Faktor
Mooooose heter det ju :banghead:

I vilket fall, lite mer on topic. Googla "Ninjaflex" och kolla möjligheterna att skriva ut gummin med 3D-skrivare, kan vara en idé att göra något lite mer personligt till varje kund.
 
... och många älskar ju material med någon "story" bakom. Zuluband av samma material som NASA använder för rymddräkter (spelar ingen roll om det skulle vara ganska basic material), samma "tyg" som valfri biltillverkare använder (med samma färg på sömmen som i senaste modellen?) etc etc. Kolla även upp möjligheterna att göra något i trä! Kevlar? Kolfiber?
Krokodil är skoj, men varför inte lite gädda? Sälja älgskinn-naton till Tyskarna? Silvertejp?

Kom precis from ett brainstorming-möte på jobbet så har lågan uppe! :D

Grymma idéer! Har inte alls tänkt på att ha en story bakom men nu när jag tänker på det låter det hur bra som helst. Gillar speciellt använda sig av samma tyg som valfri biltillverkare :)
 
Tja!

Här kommer en liten update om mitt UF projekt. Det blev inte ett klockmärke, armband, klockskydd eller något annat klockrelaterat. Istället ska min grupp leverera hem julgranar till folk i NV-Skåne direkt till dörren.

Tumme upp eller tumme ner?
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Tja!

Här kommer en liten update om mitt UF projekt. Det blev inte ett klockmärke, armband, klockskydd eller något annat klockrelaterat. Istället ska min grupp leverera hem julgranar till folk i NV-Skåne direkt till dörren.

Tumme upp eller tumme ner?
Slogan: "Granar till grannar" eller "Granen: Till jul på hjul"

Inte så klock-relaterat dock...
 

Erik1

Patek
2-Faktor
Tja!

Här kommer en liten update om mitt UF projekt. Det blev inte ett klockmärke, armband, klockskydd eller något annat klockrelaterat. Istället ska min grupp leverera hem julgranar till folk i NV-Skåne direkt till dörren.

Tumme upp eller tumme ner?
Trist och säsongsbaserat. Men ni kommer väl dra in lite kulor på det om det var erat mål.
 

vikgul

Lilla Buh
2-Faktor
Tja!

Här kommer en liten update om mitt UF projekt. Det blev inte ett klockmärke, armband, klockskydd eller något annat klockrelaterat. Istället ska min grupp leverera hem julgranar till folk i NV-Skåne direkt till dörren.

Tumme upp eller tumme ner?

Många vill på plats välja den snyggaste granen dom hittar och inte blind lita på att man får en fin levererad hem. Och vääldigt kort säsong.
 

Gummo

Joker
2-Faktor
Tja!

Här kommer en liten update om mitt UF projekt. Det blev inte ett klockmärke, armband, klockskydd eller något annat klockrelaterat. Istället ska min grupp leverera hem julgranar till folk i NV-Skåne direkt till dörren.
Tumme upp eller tumme ner?

"Bättre lyss till den sträng som brast än aldrig spänna en båge." Verner von Heidenstam
"En inställd spelning är också en spelning..." Ulf Lundell
 

Jakobb

Vacheron
2-Faktor
Tja!

Här kommer en liten update om mitt UF projekt. Det blev inte ett klockmärke, armband, klockskydd eller något annat klockrelaterat. Istället ska min grupp leverera hem julgranar till folk i NV-Skåne direkt till dörren.

Tumme upp eller tumme ner?


Med risk för att låta negativ men vad skall ni göra hela våren efter? Väldigt noggrann redovisning och presentation? Välja extra fina färger på power pointen?
 

M.L.

Vacheron
2-Faktor
Slogan: "Granar till grannar" eller "Granen: Till jul på hjul"

Inte så klock-relaterat dock...
Eller kanske denna klassiker
Ny_Huggna_Julgrannar.jpg
 

M.L.

Vacheron
2-Faktor
Tja!

Här kommer en liten update om mitt UF projekt. Det blev inte ett klockmärke, armband, klockskydd eller något annat klockrelaterat. Istället ska min grupp leverera hem julgranar till folk i NV-Skåne direkt till dörren.

Tumme upp eller tumme ner?
Precis som nämnts ovan, så står ni utan verksamhet under vårterminen. Blir lite trist.
Affärsidén som sådan kan dock säkerligen fungera (för ytterligare förtjänst kan ni också erbjuda kunderna att sköta bortforslandet av julgranen).
 
Självklart har vi tänkt på detta ni nämner också, att hela vårterminen är tom. Därför ska vi leverera semlor på fettisdagen till företag samt hitta på lite annat
 
Topp