• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Skicka billig klocka till USA + Paypal

christer12

Cartier
Sålde en 300 kronors klocka på Tradera som en amerikanare ropade hem så nu måste jag för första gången skicka till USA. Jag tänkte använda postens REK och antar att jag måste fylla i en tulldeklaration? Finns det blanketter hos postombuden typ ICA? Något speciellt jag ska skriva på tulldeklarationen för att underlätta för mottagaren?

Angående betalningen så vad är bäst, Paypal eller banköverföring. Har aldrig tagit emot pengar på PayPal bara betalat. Jag gissar att det tillkommer en avgift men vem betalar den?
 

Niklas

Rolex
2-Faktor
En klocka för 300 hade jag skickat som rek, ja.
Deklarationen är bara en liten grön klisterlapp (som postombudet har) där du fyller i vad som ligger i paketet, värde och din underskrift.
Paypal avgiften är på 2.5% (sist jag sålde) och betalas av dig som mottagare.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Banken brukar ta en avgift för internationella överföringar, cirka 50kr. Det är alltså paypal som gäller.
 
Topp