• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Skicka klocka inom EU

bredbud

Omega
Funderar på att skicka en klocka på service inom EU. Posten REK funkar bara upp till SEK 10.000, sen verkar dem också ha någon klausul för att skicka klockor och liknande generellt. Sitter någon inne med tips på vilka fraktbolag som kan tänkas hantera detta och ungefärlig kostnad? Försöker rannsaka mig själv om huruvida jag är dumsnål men Primero verken är inte gratis att serva i Stockholm precis...

//Martin L
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Jag hade samma problem för ett litet tag sedan.

Min lösning blev DHL, som efter lite strul med deras hemsida, löste frakten till tyskland för strax under tusenlappen försäkrat och klart. (Värde på över 30k)
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
bredbud skrev:
Hmm, en tusing. Hyfsat dyrt eller? Någon som känner till billigare alternativ?

Det är ju inte billigt! Men i mitt fall var det värt det för att veta att det gick snabbt och säkert.

Du kan gå in och kika på DHLs hemsida, priset diffar ju lite beroende på vart du ska skicka hur mycket du försäkrar tror jag.

Andra alternativ är ju Fedex och UPS, men är osäker på huruvida de försäkrar klockor... Och då får man teckna en s.k tredjepartsförsäkring med t.ex Parcelpro, men det funkar bara om man har företag!
 
Topp