• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Skickat klocka till usa?

Cryssarn

Rolex
Hej.
Jag undrar om någon här har sålt och skickat en klocka till usa någon gång. Vad för dokumentation behövs för att bland annat visa värde?
 

par

Patek
2-Faktor
Jag har skickat en klocka som jag sålde en gång. Inga problem, har även retunerat en gång oc det var mer avancerat.
Den jag sålde fyllde jag bara i värde på och skickade(tror det var dhl).
 

Cryssarn

Rolex
Jag har skickat en klocka som jag sålde en gång. Inga problem, har även retunerat en gång oc det var mer avancerat.
Den jag sålde fyllde jag bara i värde på och skickade(tror det var dhl).
OK. inget speciellt dokument man gör det på? dom är så barnsligt förtjusta i dokument
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Du får fylla i en grön lapp som klistras på paketet om vad det innehåller samt värdet. SNI kod babblar vissa postombud om men jag har aldrig fyllt i det.
Har skickat med EMS de ggr klockor skickats till USA.
 

Cryssarn

Rolex
Du får fylla i en grön lapp som klistras på paketet om vad det innehåller samt värdet. SNI kod babblar vissa postombud om men jag har aldrig fyllt i det.
Har skickat med EMS de ggr klockor skickats till USA.
Tack.
Den lappen går att få tag på där man skickar paketet ifrån?
 

JohnDoe

Rolex
Om det är en rolex kan det bli problem pga att rolex usa ordnat "importförbud" för gråimport pga varumärkesskydd eller hur det var. Finns nog någon mer insatt.
 

JohnDoe

Rolex
Även om det inte är en rolle så hittade jag lite inom om status på att skicka rolle till usa nuförtiden. Tydligen ok nu.
https://www.crownandcaliber.com/wat...-import-a-rolex-watch-into-the-united-states/
image.jpg
 
Topp