• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Forumbugg Skiftar färger när man scrollar bla.

Sadde

Omega
2-Faktor
Som rubriken lyder så skiftar det i tonerna när man. Scrollar genom en tråd och ibland hela trådar. Screenshoten gör inte rättvisa, märks betydligt mer när man bläddrar och scrollar runt själv. Detta när jag använder mobil med Chrome webbläsare.

Titta på gröna färgen högst upp i bild samt bakgrunden på bilden (TVn bakom klockan). De mörkare, mer levande färgerna är det som ska vara, medan det andra ser ut som det är ett filter över. Händer bara när man är inne på KS, testat x antal andra sidor. Vet inte om jag inte tänkt på det förut eller om det är något nytt.

Edit; I den här tråden ser allt ut som det är ett filter över. Laddar man om sidan och låter bli att scrolla så är det korrekta färger men så fort man scrollar ner för att se bilderna skiftar färgerna markant. Är det bara jag som har det här? Som sagt upplevs endast på KS.

Edit 2: Problemet löst. Hade tydligen inget med forumet att göra, det var Chrome som var problemet. Chrome://flags går man in i och stänger av dynamic color gamut. Ifall någon mer har problemet. 👍

Screenshot_20201210-195031.jpg


Screenshot_20201210-194925.jpg


Screenshot_20201210-194946.jpg


Screenshot_20201210-194934.jpg
 
Senast ändrad:

Sadde

Omega
2-Faktor
Problemet löst. Hade tydligen inget med forumet att göra, det var Chrome som var problemet. Chrome://flags går man in i och stänger av dynamic color gamut. Ifall någon mer har problemet. 👍
 
Topp