• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Skillnad mellan olika årsmodeller Rolex 114060

Stein

Cartier
Hej, är på besök hos mina föräldrar och passade på att kolla på pappas 114060 som jag ordnat till honom. När jag jämförde mot min såg jag ett par skillnader:

*Vitheten på tavlan skiljer sig.
*Rolexkronan på låset skiljer sig
*Samt att på spännet är det blankpolerat på min och matt på pappas.

Båda två är köpta av samma handlare och min har varit inne på äkthetskontroll. Kan dessa detaljer skilja mellan olika årsmodeller? Min är från 2016 och pappas från 2015.

Bilder
Min till vänster och högst upp på bilderna.
_20160616_110553.JPG

_20160616_111549.JPG
_20160616_111808.JPG
 

J&B

Omega
Någon med bättre kolla än jag får svara på din fråga men jag har en från sent 2013 och den har likadant lås som din fars iaf. Sen vill jag minnas att texten på tavlan blev uppdaterad på senare modeller men kan inte se det på din bild via telefonen men kan också vara värt att kolla på.
 

Dicktatorn

NJA 1980 s. 725.
Friends Of KS
Att spännet kan se annorlunda har jag läst om tidigare. Minns dock inte när de ändrade. Finns en tråd på TRF om det.
 

Nicklas.S

Audemars
2-Faktor
Blankpolerat spänne kom på dom flesta modeller någon gång under 2015. Tavlan och kronan på låset har jag ingen aning om.
 

Öbo

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Hoppar in här om det är ok. Jag var tvungen att kolla på min SD4000 som är uttagen i Italien i januari 2016, den har matt spänne. Har de ändrat dessa (Sea-dweller alltså) också månne? Den har väl samma länk som SubC eller?
 
Topp