• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Skillnad på Sub-C och GMT-C case

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Har inte reflekterat så mkt på ämnet innan, men visst är boetterna på Sub-C och GMT-C lite annorlunda? Subben har väl lite fyrkantigare maxicase samt tjockare crownguards?

Intressant att se att nya SD-C har ytterligare lite slankare luggar - eller snarare så att den är mer lik GMT än Sub....

Rolex


Rolex

sea_dweller_0001_840x107014591712504092rC
 

4cie

Rolex
2-Faktor
Ja det är olika boetter på gmt och sub. Nya SDn måste man bara klämma på. Känns också som att luggarna inte är lika tjocka och kantiga som subben.
 

Porsan

Efraim
2-Faktor
Utan att ha sett SDc live så tror jag eventuellt att kronan är större än en vanlig triplock pga djupet den klarar, isf därför kronskydden ser mindre ut.
 
Det är skillnad på dom, man ser det på bilderna men i verkligheten är skillnaden inte märkbar och jag har ägt båda, men visst håller man dom sida vid sida så ser man den...
 

DrDre

Patek
Det är ju lite intressant att SD, som ska vara Rolex "tuffaste" tool watch, har ett lite slankare och nättare utseende än Submarinerns kraftigare linjer.
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Tycker nya SD är snyggare än Subben, skulle jag köpa nytt och prisdiffen är "rimlig" så skulle lätt gå på SD
 

pnt

Rolex
2-Faktor
Har faktiskt aldrig tänkt på att SubC och GMTC har olika case även om skillnaderna är små. Intressant iaktagelse. Blir mer och mer övertygad om att 116710BLNR är den snyggaste stålrollen just nu. Ha-begäret växer varje gång jag ser en bild på den.
 
Topp