• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Skilsmässa på G?!

DrDre

Patek
Eller tjänstebilsaudi, Ralph Lauren-skjorta och stora huslån, mellanchefen, killen utan hopp? ;)


Sent from my iPhone using Tapatalk 2
Det är väl det som är den hemska sanningen. Vi handlar klockor som om vi vore stridsflygare, astronauter, James Bond och atlantseglare. Å varenda dag efter jobbet så åker vi hem till frugan/sambon i radhuset/villan och tittar på TV och klipper gräset och spelar innebandy och handlar på NKs sommar/vinterrea och......ja, det kanske räcker så.................. :)
 

Mr Chance

Kalmar
Tänke i samma banor som DrDre tidigare. Kanskefinns en anledning till att mellanmjölken är den vanligaste, bäst smak flest egenskaper som stämmer med det man söker hos mjölk...

:-D
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Det är väl det som är den hemska sanningen. Vi handlar klockor som om vi vore stridsflygare, astronauter, James Bond och atlantseglare. Å varenda dag efter jobbet så åker vi hem till frugan/sambon i radhuset/villan och tittar på TV och klipper gräset och spelar innebandy och handlar på NKs sommar/vinterrea och......ja, det kanske räcker så.................. :)
Sad but true...
 

Mr Chance

Kalmar
Även stridspiloter och astronauter måste köpa möbler...

1CyLc1g.jpg


:)
 

Mr Chance

Kalmar
Min 16610 fick lämna, i söndags kom nye ägaren och hämtade klockan.

Nu fortsätter resan i vintagevärlden mot nya mål. Kanske en 5513, 1016 el varför inte en tidig Dweller. Vi får se.

Skickat från min GT-I9100 med Tapatalk 4 Beta
 

Rock_N_Ron

Audemars
2-Faktor
Enligt mig skillnad på patina och mögel. Flippa båda och växla upp till en super 5513 och en billigare beater eller något du i alla fall törs bada med.

???

Jag badar med min 5513 om den råkar sitta på armen då det är dags för bad...
För övrigt, så är ju mellanmjölk den bästa mjölken... ;)

För att svara på Mickes fråga, så tycker jag (som ju är svårt biten av vintage-buggen) att du ska behålla flingan!

Edit; läste visst inte hela tråden innan jag svarade... :oops: Såg nu att Rollen redan lämnat. Bra val!
 

Archie

Cartier
hoppas det är tudorn som får den mesta handledstiden. den andra går det ju 15 på dussinet av...
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Min 16610 fick lämna, i söndags kom nye ägaren och hämtade klockan.

Nu fortsätter resan i vintagevärlden mot nya mål. Kanske en 5513, 1016 el varför inte en tidig Dweller. Vi får se.

Skickat från min GT-I9100 med Tapatalk 4 Beta

Spännande! Jag hade gått mot en 1665 - den är grym. Dock mkt dyrare än dina andra alternativ

Provade denna på Kaplans Klockkvaliten:
E54BAA1C-FD66-428B-B0BA-DD23CD0D60F3-23633-00000B20CE286611_zpse052d391.jpg
 
Topp