• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Skindiver dax!

KMS

Rolex
Det känns lite som det slitna talesättet att det är först när man slutar leta som man finner det man sökte.
Iofs brukar jag förr eller senare hitta det jag söker,:) men denna gången hade jag faktiskt kopplat bort denna klocka.
Det hela började för ett par år sen när jag fick dille på Arrowvisare. Högg på allt möjligt men fick hem nada.
Sen fick jag syn på Marc Nicolet SKINDIVER som var helläcker, dock hittade jag aldrig rätt dinka eller rätt budtillfälle, det är ju ingen jättevanlig klocka direkt, Men så dök denna upp och eftersom jag har nått en sådan respektabel ålder tog jag ett moget beslut och bestämde mig för att denna dinka skall bli min och så blev det. Dock utan arrowvisare...

Skindiver är vad jag har förstått ett vanligt uttryck för dykare och det finns en välkänd (?) tidning med mycket härliga bilder.

vgsdmagsthree.jpg


skindivermikenelson.jpg




Kan inte jättemycket om märket, China ?
Dock är familjenamnet Nicolet vanligt i klocktillverkningen. Bland annat finns det Marc, Armand, Charles.
https://klocksnack.se/threads/nicolet.2874/

Den här är lite större och lite mer ovanlig än den vanliga Skindivern.

50c117bc95cf2_260372b.jpg


Får lite FiftyFathoms vibbar med lite Sub vridrings känsla. Utseendemässigt är jag jäkligt nöjd, återstår att se hur denna håller tiden!

Hopplösa bilder men det regnar ju hela tiden, kommer åtgärdas...:)

IMG_1911.JPG


Nu är det bara dags att hitta ett band som passar. Nato, mesh, tropic?


IMG_1902.JPG
 

Ariste

Audemars
2-Faktor
Där satt den, grattis till en bubblare - kommer garanterat vilja se mer av den och görna på ett khakifärgat nato....schletet....fransigt...
 
  • Like
Reactions: KMS

frere

Audemars
2-Faktor
Vilken skön klocka! Härligt typsnitt på tavlan och faktiskt kul med de i sammanhanget udda visarna (som nästan ser ut att komma från en zenith) Två dykartummar upp!
 
  • Like
Reactions: KMS

Maro

Audemars
Grymt fin! Man har ju sett några av dom modernare och gillat, men denna var riktigt fin! Är detta originalet för en som inte orkar Googlea?
 
  • Like
Reactions: KMS

KMS

Rolex
Grymt fin! Man har ju sett några av dom modernare och gillat, men denna var riktigt fin! Är detta originalet för en som inte orkar Googlea?

Beror på vad du menar med originalet. Den här versionen har jag bara sett någon gång innan fast med andra visare. Tror nog ändå att detta borde vara original allting, sett likadan visare på en anna skindiver så tror att det finns lite olika varianter. Tyvärr är det inget märke som är speciellt lätt att hitta tokmycket info om. Den andra versionen är betydligt vanligare (från annonsen).
 

Grafton

Dr Messerschmitt
2-Faktor
Underbar! Klara FF-vibbar, men med en egen stil. Är svag för (3)-6-9-12-tavlor! Snyggt med förstoringsglaset på insidan.
Brukar tycka att det mesta kan sitta på ett schletet nato, men den där gör sig nog bäst på svart tropic, åtminstone om du satsar på att vara med i nästa nummer av Skin Diver :cool:
Hör av dig när du tröttnat... :)

/Grafton
 
  • Like
Reactions: KMS

Gummo

Joker
2-Faktor
Grymt snygg dykare! Visarna behöver du heller inte skämmas för trots att det inte är arrow. De där ser tillräckligt vassa å farliga ut.
 
  • Like
Reactions: KMS

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Riktigt cool! Nytt märke för mig. Får också lite FF vibbar. Hade varit kul med Arrow visare, men man kan inte få allt. Är dessa visare orginal?
 
  • Like
Reactions: KMS

KMS

Rolex
Riktigt cool! Nytt märke för mig. Får också lite FF vibbar. Hade varit kul med Arrow visare, men man kan inte få allt. Är dessa visare orginal?


Det hoppas och tror jag. Marc Nicolet använder dom tex på denna dinka:
95727d1274775604-marc-nicolet-automatik-diver-30-atm-kal-eta-2472-btck5-gcwk-kgrhqioki-evhicwnkibl8c2mtfqg-_12.jpg


Tror nog det enda som skiljer denna från min är tavlan och sekundvisaren. Men det finns nog lite estetiska förklaringar till olika val av sekundvisare på modellerna.
 

KMS

Rolex
Nyss hemkommen från landet! Nästan total avsaknad av internet (lite skönt faktiskt). Har knappt tagit av mig Skindivern sen inköpet. Det var några månader sen jag fick hem nåt spännande å det är en skön känsla helt enkelt. Personligen tycker jag att mycket av charmen med vintage är att hitta guldkornen som finns där ute. Klockan är ju inte speciellt dyr men den är ovanlig och dyker inte upp allt för ofta och det är det som är grejen med hela!
I väntan på ett beslut om vilket tropic/strap jag skall köpa drog jag på ett orange zulu.

IMG_1938_zpsa05719db.jpg


IMG_1931_zps80fa161c.jpg


IMG_1926.JPG


IMG_1920_zps5ecb2b3b.jpg


IMG_1946.JPG
 

KMS

Rolex
Av nån outgrundlig anledning hamnar alla bilder snett. antagligen för att jag är El Stupido! Har ändå vänt dom rätt i photobucket... Fram tills jag räknar ut det får ni tilta på huvudet lite!:D
 

KMS

Rolex
Kollade i mobilen nu å där är bilderna inte sneda? Någon annan som kan bringa lite ljus i hur det ser ut på era skärmar ?


Sent from my iPhone using Tapatalk 2
 
Topp