• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Skogs"fynd"

Nu på morgonen kom en av våra chaufförer instudsande på mitt kontor och med andan i halsen slängde han upp denna på mitt skrivbord.
yrabe4a5.jpg


Han hade hittat den i skogen och var nu väldigt spänd på vad den kunde vara värd.
Nu är jag jäkligt långt ifrån expert på Breitling, eller klockor överhuvudtaget, men vid första anblick så var det inte mycket som verkade stå rätt till om man säger så.
Nåja, kollade lite noggrannare och hittade ref nr på boettlocket. Googling följer och ref visar sig tillhöra Aerospace (56012.1).
sy7e3yjy.jpg


Som en sista twist så satt det en "Rolex" Oysterlänk på skapelsen. Jag kände nu att jag nog var tvungen att göra honom besviken.
Så min fråga till Bullen är: Har jag gjort bort mig nu igen?
Är detta möjligtvis det hittills icke skådade resultatet av en het natt i någon Schweizisk källare och kan min chaufför nu dra sig tillbaka och ägna sig åt skogspromenader på heltid.

PS Om jag nu har trampat in på den skuggiga sidan när det gäller att diskutera kopior etc så får jag be admin att radera och skicka över dumstruten så ska jag sätta mig på "the naughty step" och begrunda mina synder.
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Även om dåliga bilder, så såg den ju inte så kul ut... Skulle Breitling använt base metal? Känns fel, men det enda rätta är väl att öppna upp den så vi får se vad som sitter i! :)
 

Holmqvist

Patek
2-Faktor
Kom igen nu. Bättrre bilder, eller öppna skiten med en gammal sax.. Brukar funka om man är lite modig.
 

Holmqvist

Patek
2-Faktor
Lägg klockan med kronan ner, stöd telefonen på bordet och tryck på klockan på displayen på telefonen så du ser att den fokuserar på klockan och tryck av. :)
 

babanker

Panerai
Någon som stulit den efter en skogsavrättning varpå den klokare banditen frågar om den andre är dum i huvudet som snor med sig bevis och tvingar denne att slänga den.

Precis så var det! Case closed!

Själv hittar man bara blåbär och gamla porrtidningar i skogen. :(
 

vikgul

Lilla Buh
2-Faktor
Svårt att se på bilderna, är nog ingen som säkert kan säga om den är fejk/äkta...
 

Tuktuk

Patek
2-Faktor
Om ref visar sig tillhöra en Aerospace kan man ju undra vad den har på en wannabee Navitimer att göra ;)
 

Erik1

Patek
2-Faktor
Nu blev jag ju fan nostalgisk. Ack min barndoms gröna ängar där man kunde hitta en laddning Cats i en fuktig plastpåse bakom en stubbe.
Haha nostalgi! Man var ju kung på skolgården när man hittade en bunt i en skogsdunge! Affärsmässig som man var vid den åldern användes vägbeskrivningar som bytesvara emot kulor, pogs och Pokémonkort.
 
Topp