• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Skolåda som blev Klocklåda

Kajjan

Cartier
2-Faktor
Jag hade tid över i helgen och tog äntligen tag i min byrålåda där jag förvarar mina klockor.
Jag har tittat lite på färdiga lådor men inte hittat någon som jag gillar och fick då idén och inspiration här på KS att göra en själv.
Eftersom klocksamlingen i dagsläget är liten och består av billigare klockor tänkte jag att även lådan skulle vara lågbudget.


Först skar jag ut höjden på lådan och sen limmade jag kanterna.

IMG_0193.JPG


Sedan klädde jag insidan och avdelarna med svart fleecefilt. Avdelarna är kanterna från skokartongen.

IMG_0196.JPG


Tyget för utsidan sys till. Grått linnetyg.
IMG_0197.JPG


Häfta fast.
IMG_0198.JPG


Glömde ta bild på kanttyget men det klippte jag till, vek och limmade fast. Avdelarna sätts sedan på plats.
IMG_0199.JPG


Puffarna syddes av filttyg och stoppades med bomull från en gammal kudde.
IMG_0200.JPG


Resultatet är jag hyfsat nöjd med ändå. Tog kanske lite för mycket tid men jag fick syhjälp av sambon, annars hade det nog aldrig blivit klart. Allt material är från saker som låg skräpandes hemma. Hoppas jag kunnat inspirera någon att försöka med ett eget litet projekt.
image.jpg
 

Mojbjörn

Cartier
Jag hade tid över i helgen och tog äntligen tag i min byrålåda där jag förvarar mina klockor.
Jag har tittat lite på färdiga lådor men inte hittat någon som jag gillar och fick då idén och inspiration här på KS att göra en själv.
Eftersom klocksamlingen i dagsläget är liten och består av billigare klockor tänkte jag att även lådan skulle vara lågbudget.


Först skar jag ut höjden på lådan och sen limmade jag kanterna.

IMG_0193.JPG


Sedan klädde jag insidan och avdelarna med svart fleecefilt. Avdelarna är kanterna från skokartongen.

IMG_0196.JPG


Tyget för utsidan sys till. Grått linnetyg.
IMG_0197.JPG


Häfta fast.
IMG_0198.JPG


Glömde ta bild på kanttyget men det klippte jag till, vek och limmade fast. Avdelarna sätts sedan på plats.
IMG_0199.JPG


Puffarna syddes av filttyg och stoppades med bomull från en gammal kudde.
IMG_0200.JPG


Resultatet är jag hyfsat nöjd med ändå. Tog kanske lite för mycket tid men jag fick syhjälp av sambon, annars hade det nog aldrig blivit klart. Allt material är från saker som låg skräpandes hemma. Hoppas jag kunnat inspirera någon att försöka med ett eget litet projekt.
image.jpg

Hej jag undrar om den där Rolexen är Relumad?
 

UNO

Panerai
Snygg låda, jag gillar den vita klockan.
Något som kostar mycket pengar är inte per automatik vare sig bättre eller mer exklusivt.
 
Topp