• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Skrivit fel i några trådar - 1016 ska det vara...

Sond

Patek
Jag har i några trådar skrivit att jag ska köpa en Explorer 1610 eller bara 1610... 1016 ska det ju vara..:banghead:

Ni vet hur det kan vara? Jag satt i lugn och ro med en kopp kaffe och slog ihop datorn för att ta tag i denna dag. I mitt inre såg jag plötsligt att jag skrivit 1610 istället för 1016.

Hur som helst har den senaste tidens klockfundering lett fram till att det ska köpas en Explorer 1016. Känner att jag blivit mer och mer säker i min övertygelse. Nu är jag på nivån att köper jag något annat kommer jag inte bli tillfreds förrän jag köpt en Explorer.

Den enda reservation jag har är att en 1016 är lite för fin/"rare" för att använda i alla de situationer en nyare Explorer skulle kunna tjänstgöra vid. Men så är det ju med klockor. Det är ständiga kompromisser mellan utseende, detaljer, användbarhet, tålighet och, till sist, pris.

Möjligen skulle en Sub/SubC fylla allt jag letar efter. Men jag har redan klockor i det segmentet från andra tillverkare. Nu hoppas jag att jag innan semestern är slut kan lägga upp en bild på en nyinförskaffad Explorer.
 

wundlander

I know I look great in my Mustache
Den enda reservation jag har är att en 1016 är lite för fin/"rare" för att använda i alla de situationer en nyare Explorer skulle kunna tjänstgöra vid. Men så är det ju med klockor. Det är ständiga kompromisser mellan utseende, detaljer, användbarhet, tålighet och, till sist, pris.

Lite så kan jag känna med min 1016. Är för rädd om den för att använda som en explorer borde användas.
Måste nog bli en explorer II också... (Ja, en vit.)
 

Sond

Patek
Lite så kan jag känna med min 1016. Är för rädd om den för att använda som en explorer borde användas.
Måste nog bli en explorer II också... (Ja, en vit.)
Haha... För de oinvigda kan nog vår förkärlek för klockor te sig helt obegripligt. Men ditt resonemang är glasklart, logiskt och helt naturligt... För oss invigda..:) Själv hoppas jag på att Explorern i sig inte ska leda till nästa klocka.
 

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
Lugn nu gossar....1016 pallar nog mer än vad ni utsätta den för. Om dess föregångare... Som jag glömt ref på... Pallade en Mt Everest expedition 1953....-30 grader, blizzards, Slag mot is hård som cement och bytta dödsångest.....så lär en modernare upplaga inte lipa för lite 2013 fjös... Dvs det ni kallar...hårt slitaaage....
 

Sond

Patek
Lugn nu gossar....1016 pallar nog mer än vad ni utsätta den för. Om dess föregångare... Som jag glömt ref på... Pallade en Mt Everest expedition 1953....-30 grader, blizzards, Slag mot is hård som cement och bytta dödsångest.....så lär en modernare uppläga inte lipa för lite 2013 fjös... Dvs det ni kallar...hårt slitaaage....
Jag tror du har helt rätt... Men... Det smyger sig på en dum osäkerhet. Jag ska dock försöka övervinna den..:)
 
Topp