• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Skruv som gått av på Tag Heuer

HaVet71

Rolex
2-Faktor
Hej,

Har precis lämnat in min Tag Heuer Grand Carrera Calibre 17 på första service, fick då ett telefonsamtal att en skruv (från baklock)var av och kunde inte få bort den så skall bli tvungen att byta hela..känns så där och blir en fet peng. Var inga märken på klockan så förstår inte hur detta kan ha gått till. Jag har haft denna klocka sedan ny...
 

HaVet71

Rolex
2-Faktor
Skall säga att den är inlämnad till Skövde urteknik som är enda auktoriserad servicecenter, om jag har alla fakta korrekt.
 

nilbri

Cartier
Kan det inte vara urmakaren som hade av den? Hänt mig. De ville ha betalt. Efter lite tjafs slapp jag betala.
 

HaVet71

Rolex
2-Faktor
Skall motstrida lite så får man se vad dem säger. Känns jäkligt surt när man bara ville fräscha upp sin första ”riktiga” klocka
 

SWC

Audemars
Pledge Member
2-Faktor
Stå på dig!
Inte första gången Skövde vill få igenom solklara garantier till kostnad.
 

Hugii

Audemars
Hej,

Har precis lämnat in min Tag Heuer Grand Carrera Calibre 17 på första service, fick då ett telefonsamtal att en skruv (från baklock)var av och kunde inte få bort den så skall bli tvungen att byta hela..känns så där och blir en fet peng. Var inga märken på klockan så förstår inte hur detta kan ha gått till. Jag har haft denna klocka sedan ny...
Kanske nåt för @McGyver?
 

ironcastle

Patek
2-Faktor
Det brukar bilmekaniner vara bra på. Men urmakare kanske har inte samma tekniska nivån på sin utbildning.
Plocka isär, plocka ihop. De springer runt i vita rockar
Hell no! Nu killgissar du alldeles för skickligt!
Urmakarutbildningen är treårig, där det andra året är rent hantverk. Man tillverkar klockdelar för hand med mer eller mindre enkla verktyg, urmakarsvarvar osv. Det är ett rent hantverk. Jag har svårt att tro att en urmakare som passerat utbildningen inte skulle klara av att lösa uppgiften. De lär ha ställts inför tuffare uppgifter än så under utbildningen, även om en trilskande avbruten skruv säkert inte är vardagsmat.
 
Topp