• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

skruvade länkar som gängar ur

Master J

Audemars
2-Faktor
Jag har problem med en skruv i länken på min nyköpta Borealis... den verkar gäng ur sig själv vid användning. Är typ en vanlig Oyster-länk.

Har ni nått tips hur man löser det?
Min sambo som är i glasögonbranschen brukar lägga på lite loctite "gänglim" på glasögon med liknande problem... vore det lämpligt kanske?

Med vänlig hälsning
Jonas, som gör sitt första inlägg här...
 

ramnaam

Omega
Hej Jonas, välkommen till forumet.

Loctite verkar rimligt men ska inte vara nödvändigt. @nöt hade samma problem med en liknande länk från ett annat mikromärke, vet inte om han har åtgärdat det men han kanske kan hjälpa dig.
 

mega

Rolex
Jag Loctitar alltid länkbitarna. Två gånger har det hänt att skruvar gängat ur sig, har iof kört mc båda gångerna, vet inte om det haft med vibrationerna att göra eller bara ren slump.
Använd en svag Loctite, annars kan det bli knepigt att få loss skruven.
 

Curler2 🥌

Vacheron
Pledge Member
Jag Loctitar alltid länkbitarna. Två gånger har det hänt att skruvar gängat ur sig, har iof kört mc båda gångerna, vet inte om det haft med vibrationerna att göra eller bara ren slump.
Använd en svag Loctite, annars kan det bli knepigt att få loss skruven.
Värmer man bandet lite försiktigt med låga, så släpper de snällt.
 

Master J

Audemars
2-Faktor
Tack för alla svar, verkligen suverän respons!

Loctite 222 "stulen" från sambon och applicerad
20181023_204701.jpg
 
Topp