• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Skruvar i mattan

Eklofolke

Breitling
Jag har nyss börjat ta isär (och sätta ihop) klockor av olika storlek. Jag har dock förlorat ett gäng skruvar i min matta/mellan golvplankor. Jag undrar om någon vet om man kan köpa skruv-kit någonstans? Har sett flera på amazon men är osäker, verkar som att de flesta innehåller för stora skruvar. Skulle gärna ha en box med skruvar inflika storlekar…Tar tacksamt emot tips
 

Bilagor

  • 337D214B-1D9A-4E92-BD69-36A7532B9B9B.jpeg
    337D214B-1D9A-4E92-BD69-36A7532B9B9B.jpeg
    587.9 KB · Visningar: 3

rogart-63

Patek
Jag har nyss börjat ta isär (och sätta ihop) klockor av olika storlek. Jag har dock förlorat ett gäng skruvar i min matta/mellan golvplankor. Jag undrar om någon vet om man kan köpa skruv-kit någonstans? Har sett flera på amazon men är osäker, verkar som att de flesta innehåller för stora skruvar. Skulle gärna ha en box med skruvar inflika storlekar…Tar tacksamt emot tips
Brukar ofta vara typ glasögon skruvar i dom kiten. Redrosteruk på Ebay hade ett kit med skruv förut. Det började jag med. Sen hade jag tur och hitta en låda med massa olika skruvar på Tradera.


Länk till Etsy och skruvarna.
Sen finns det specifika satser med skruvar på Cousinsuk . Tyvärr ganska dyra https://www.cousinsuk.com/category/screws-wristwatch-movement
 
Senast ändrad:

Ville_W

Rolex
2-Faktor
I början som hobbyurmakare ägnar man nog ner tid att leta efter borttappade delar än själva urmakandet🤣
Två tips:
  • Inga mattor i rummet
  • Skaffa en magnetlist som du kan svepa över golvet för att fånga delar på rymmen.
 
Topp